بازتاب رونمایی ایران از موشک "خرمشهر" در رسانه ها

© AFP 2023 / Stringerبازتاب رونمایی ایران از موشک "خرمشهر" در رسانه ها
بازتاب رونمایی ایران  از موشک خرمشهر در رسانه ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رونمایی از موشک جدید ایران (خرمشهر) در مراسم رژه نیروهای مسلح با بازتاب گسترده‌ای در سطح رسانه‌های خبری خارجی روبرو شده است.

به گزارش اسپوتنیک، روز جمعه، ۲۲ سپتامبر(31 شهریور) در مراسم رژه نیروهای مسلح درتهران، جدیدترین موشک بالستیک ایران با نام خرمشهر رونمایی شد. که به گفته فرمانده نیروی هوافضای سپاه "این موشک، دستاورد جدیدی است که وزارت دفاع برای سپاه ساخته است."

حسن روحانی رئیس جمهور ایران با رد اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، وعده داده است که تهران برنامه دفاع موشکی اش را دنبال خواهد کرد و قابلیت های نظامی را تقویت می کند.

رونمایی از این موشک جدید در مراسم رژه نیروهای مسلح در تهران با بازتاب های گوناگونی در رسانه های مختلف همراه بود.روزنامه هاآرتص چاپ اسرائیل پس از رونمایی از موشک خرمشهر در صفحه توییتر خود نوشت ایران با بی اعتنایی به ترامپ از موشک جدیدی رونمایی کرد که می تواند به اسراییل برسد.

شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا گزارش داد ایران در راستای تقویت توان دفاعی خود و اعمال فشار بیشتر بر ترامپ، از موشک دوربرد جدیدی رونمایی کرد که قادر است چندین کلاهک را با خود حمل کند.

روزنامه انگلیسی دیلی استار هم در پایگاه اینترنتی خود نوشت پس از سخنرانی "جاهلانه" ترامپ در سازمان ملل، ایران از یک موشک 2000 کیلومتری رونمایی کرد.

روزنامه دیلی صباح ترکیه نوشت ایران همزمان با وعده روحانی برای تقویت توان دفاعی کشورش از یک موشک دوربرد 2000 کیلومتری جدید رونمایی کرد که می تواند چندین کلاهک حمل کند.

بی بی سی نوشت: منابع خبری در ایران گزارش کرده‌اند که در مراسم رژه روز نیروهای مسلح که با حضور حسن روحانی در تهران برگزار شد، از موشک بالستیک جدید با نام خرمشهر رونمایی شده است. حسن روحانی در سخنانی در این مراسم گفت که ایران برای ادامه برنامه موشکی "از کسی اجازه نمی‌گیرد."

یورونیوز نیز اعلام کرد که در جریان رژه سالیانه نیروهای مسلح ایران به مناسبت سالروز آغاز جنگ این کشور و عراق، سپاه پاسداران از موشک جدید خود با نام «خرمشهر» رونمایی کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала