تصمیم ترامپ در مورد توافق هسته ای ایران

© AFP 2023 / Mike Theilerتصمیم ترامپ در مورد توافق هسته ای ایران
تصمیم ترامپ در مورد توافق هسته ای ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا گفت: تصمیمش را درباره توافق هسته‌ای ایران گرفته است؛ اما نگفت که این تصمیم چیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از اینکه از سوی خبرنگاران درباه دیدگاهش پیرامون توافق هسته ای ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» مورد سوال قرار گرفت، گفت: تصمیمم را گرفته‌ام.
در همین رابطه، لازم به ذکر است ترامپ قرار است ماه آینده میلادی (اکتبر) نظر نهایی خود درباره توافق هسته ای کشورهای ۱+۵ با ایران اعلام کند.
در صورتیکه وی بدون توجه به ۸ گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پایبندی ایران به تعهدات خود ذیل توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ به زعم خود عدم پایبندی تهران را در قبال برجام اعلام کند؛ کنگره این کشور ۶۰ روز فرصت دارد تا درباره تحریم های تعلیق شده پیشین تصمیم نهائی خود را اعلام نماید.
شایان ذکر است، دونالد ترامپ در سخنرانی روز گذشته خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، توافق‌ هسته‌ای با ایران را «بدترین توافق در طول تاریخ» و «مایه شرمساری آمریکا» خوانده بود؛ ادعائی که واکنش ها زیادی را در محافل دیپلماتیک و رسانه ای با خود به همراه داشت.
گفتنی است، ساعاتی پیش مجری برنامه «امروز صبح» شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اِس» از نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره اظهارات حسن روحانی رئیس‌ جمهور ایران در اولین مصاحبه اش در سفر به نیویورک که تصریح کرده بود خروج از برجام برای آمریکا هزینه بسیار سنگینی خواهد داشت نیز سوالی را مطرح کرد؛ «نیکی هیلی» در عقب نشینی آشکار گفته بود که این سخنان پیامی مبنی بر تصمیم وی به خروج از «برجام» نبود، بلکه پیام عدم خرسندی او از این توافق بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала