گزارش و تحلیل

اعزام پزشک و ساخت بیمارستان برای مسلمانان روهنیگیا

© AP Photo / Dar Yasinاعزام پزشک و ساخت بیمارستان برای مسلمانان روهنیگیا
اعزام پزشک و ساخت بیمارستان برای مسلمانان روهنیگیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که تهران قصد اعزام تعدادی پزشک و ساخت بیمارستان موقت برای درمان مسلمانان میانمار را دارد.

رحیم پور گفت: بخش دوم کمکهای بشر دوستانه برای مهاجرین روهنیگیا حاضر در بنگلادش آماده ارسال می باشد. وی افزود؛ در این راستا مذاکرات با مقامات میانمار و بنگلادش صورت گرفته و در انتظار دریافت مجوز پرواز به این منطقه هستیم. 

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران جلسه ای اضطراری در خصوص اوضاع میانمار و تعیین مکانیزم در جهت ارسال کمک های بشر دوستانه و همچنین طرح پیشنهادی برای کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی تشکیل داد.

به گفته سید هادی افقهی در گفتگو با اسپوتنیک، با توجه به اوضاع داخلی، محموله 50 تنی از اقلام ضروری به بنگلادش و برای مسلمانان روهنیگیا که در مناطق مرزی قرار دارند. به گفته وی، ایران در انتظار دریافت مجوز برای ارسال دومین محموله از کمک های بشر دوستانه به میانمار و همچنین هماهنگی برای انتقال مجروهان و بیماران با هواپیمای ویژه به بیمارستان های ایران است. 

سید هادی افقهی خاطرنشان کرد که مهم این است که نتایج جلسات اضطراری کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که به ابتکار "حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران در حاشیه 72 مین اجلاس عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار می شود، مورد تحسین قرار گیرد.

وی در مورد کمکهای بشر دوستانه و اقدامات سیاسی ایران با هدف حمایت از مسلمانان میانمار گفت:

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала