دادگاه عالی عراق حکم توقف همه‌پرسی در کردستان عراق را صادر کرد

© Photo / BasNewsدادگاه عالی عراق حکم توقف همه‌پرسی در کردستان عراق را صادر کرد
دادگاه عالی عراق حکم توقف همه‌پرسی در کردستان عراق را صادر کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اعلام رای دادگاه عالی فدرال عراق برای توقف همه پرسی استقلال کردستان.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، اعلام رای دادگاه عالی فدرال عراق برای توقف همه پرسی استقلال کردستان. دادگاه فدرال عراق امروز با صدور حکمی حکومتی یا (حکم ولایی) خواستار توقف برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان شد و گفت، دستور برگزاری همه‌پرسی بر خلاف قانون اساسی است.

ایاس ساموک، مدیر اطلاع‌رسانی دادگاه عالی فدرال عراق اظهار داشت: دادگاه عالی فدرال جلسه امروز خود را با حضور تمامی اعضا برگزار و به درخواست‌های ارائه شده در زمینه توقف برگزاری همه‌پرسی در اقلیم و مناطق مشمول همه‌پرسی رسیدگی کرد.

ساموک تاکید کرد، بعد از بررسی موضوع و با توجه به شروط قانونی درخواست‌ها دادگاه حکمی در زمینه توقف همه‌پرسی صادر کرد که قرار است در ۲۵ سپتامبر بر اساس دستور ریاستی شماره ۱۰۶ در هشت ژوئن ۲۰۱۷ برگزار شود. این توقف تا زمان رسیدگی به شکایت‌های مطرح شده در زمینه غیرقانونی بودن این مساله و روشن شدن آن است.

وی تصریح کرد: این حکم با استناد به احکام ماده ۱۵۱ آیین دادرسی مدنی شماره ۸۳ مصوب سال ۱۹۶۹ است.

حکم ولایی حکمی است که به دستگاه قضا اجازه می‌دهد در مسائل فوریتی قضاوت کرده و نظر دهد. این احکام ویژگی اداری دارند تا قضایی. طبق قانون آن، حکمی موقتی است که از سوی قاضی در مسائل فوری صادر می‌شود آن هم طبق درخواست یکی از طرفین و شرط نیست در صدور حکم طرف دیگر حضور داشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала