دعوای خانوادگی مادر بمب و پدر بمب

© Fotolia / Borna_Mirایران
ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چرا ایران ساخت «پدر همه بمب» ها را اعلام کرد؟

به گزارش اسپوتنیک، سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه ایران در سفر اخیر خود در شهر تبریز اعلام داشت که ما در ایران بمب‌های 500 کیلویی و 1 تنی و دو تنی داریم. ساخت بمب 10 تنی که آمریکا در افغانستان استفاده کرد برای ما کاری ندارد. وی اشاره کرد که از نظر قدرت ویرانگر خود «پدر بمب» از «مادر بمب» آمریکایی عقب نمی ماند.

 سردار حاجی زاده وجود «پدر همه بمب ها» در ایران را زمانی اعلام کرد که مناسبات ایران و ایالات متحده بسیار متشنج است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مخالفت خود با اجرای برجام که در ژوئیه سال 2015 به امضا رسید را ابراز کرده است.

ایرینا فدوروا کارمند ارشد علمی مرکز خاورمیانه انستیتوی خاورشناسی آکادمی علوم روسیه اعلامیه جنگجویانه حاجی زاده را به عنوان پاسخ تهران به تهدیدات بیشمار آمریکا تلقی می کند.

«ایران تقویت قدرت نظامی خود را به نمایش می گذارد که یگانه تضمین حاکمیت و استقلال آن کشور است. واشنگتن دائما می گوید که ایران برای خاورمیانه یک خطر تروریستی است از جمله به دلیل حمایت از حزب الله.

به نظر من  ظاهر شدن «پدر بمب»در ایران باعث بروز موج جدید تحریم ها علیه ایران خواهد شد. هدف آمریکا- تغییر رژیم در ایران از راه فشار و حتی نظامی است. تهران طبیعتا مجبور است واکنش نشان بدهد. اما اینگونه لفاظی های جنگی نمی تواند باعث عادی سازی اوضاع در منطقه شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала