گزارش و تحلیل

حجاب برای ماریا زاخاروا

© Sputnik / Vitaly Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر Визит главы МИД РФ С. Лаврова в Саудовскую Аравию
Визит главы МИД РФ С. Лаврова в Саудовскую Аравию - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماریا زاخاروا سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه عکسی با پوشش حجاب را در صفحه ی فیس بوک خود منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه عربی زبان اِیلاف چاپ انگلیس، ماریا زاخاروا این عکس را هنگام بازدید سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه از عربستان سعودی گرفته است.

ماریا زاخاروا در فیسبوک خود نوشت: "از من پرسیدند که آیا زنان هیات ما پوشش اسلامی را رعایت می کنند یا خیر؟ حتما". وی یک عکس با پوشش حجاب خود را منتشر کرد و نوشت که به سمت خاور میانه راهی می شود. چند نفر از مفسران اشاره کردند که او به پوشش اسلامی در خاور میانه نیاز ندارد.

گفتنی است که همچنین خانم والنتینا ماتویینکو رییس شورای فدراسیون — سنای روسیه هنگام دیدار از ریاض در ماه آوریل حجاب و لباس بلند پوشیده بود.

ملانیا ترامپ هنگام بازدید دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا از ریاض در ماه مه از رعایت پوشش اسلامی خودداری کرد و به این طریق از نمونه آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و میشل اوباما همسر رییس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا پیروی نمود.

لاوروف در جده با سلمان بن عبد العزیزآل سعود پادشاه عربستان سعودی و عادل الجبیر وزیر خارجه ملاقات کرد. سپس وی عازم امّان شده و در آنجا با عبدالله دوم پادشاه اردن و ایمان الصفدی وزیر خارجه این کشور دیدار داشت.

ماریا زاخاروا تاکید کرد که موضوع اصلی مذاکرات لاوروف در عربستان و اردن حل بحران ها در شمال آفریقا و خاور میانه مخصوصا در سوریه و ایجاد حوزه های عدم گسترش اختلاف در چارچوب فرایند آستانه خواهد بود.

زاخاروا خاطرنشان کرد که موضوع دیگر مورد بحث طرفین اختلافات موجود بین قطر از یک سو و عربستان، امارات عربی متحده، بحرین و مصر از سوی دیگر خواهد بود. روسیه مثل سابق این کشورها را به حل بحران از طریق مذاکرات و مساعی میانجیگرانه که به عادی سازی مناسبات فی مابین کمک کرده و وحدت آنها را در برابر مسایل دوران کنونی تامین کنند دعوت می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала