آیا بازی نهنگ آبی در ایران قربانی داشته است؟

© AFP 2023 / Oli Scarffآیا بازی نهنگ آبی در ایران قربانی داشته است؟
آیا بازی نهنگ آبی در ایران قربانی داشته است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس اورژانس اجتماعی کشور خبرهای مربوط به این بازی و کلیپ های منتشر شده از خودکشی دو جوان ایرانی را تکذیب کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حسین اسد بیگی بیان داشت: تا به حال هیچ مورد خودکشی از طریق بازی مذکور در ایران رخ نداده است؛ هرکسی می‌تواند کلیپ‌های مختلف خودکشی را که دلایلی جز این بازی دارند را به دست آورده و با نگارش زیرنویسی به‌ روی آن علت را شرکت در چالش نهنگ آبی عنوان کند، اما این ادعاها کاملا بی‌پایه و اساس است.
وی در ادامه افزود: با وجود آنکه در گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی ادعا شده است که در ایران هم جوانانی به واسطه شرکت در یک بازی کامپیوتری دست به خودکشی زده‌اند اما این شایعات را کاملا بی‌اساس می‌دانیم.
این مسئول ایرانی خاطر نشان کرد: اقدام به خودکشی در افراد پیچیده‌تر از آن است که از طریق بازی به آن دست بزنند. وی تاکید نمود: هیچ‌گونه خودکشی در ایران از طریق بازی مذکور تا این لحظه رخ نداده است،
رئیس اورژانس ایران گفت:در دنیا نیز تعداد افرادی که از طریق این بازی اقدام به خودکشی کرده‌اند در مقایسه با حدود یک میلیون نفری که هر ساله از طریق خودکشی فوت می‌کنند، بسیار ناچیز و کمتر از 30 نفر گزارش شده است در حالی که معتقدم انتشار اخبار و کلیپ‌های مربوط به این بازی بیشتر باعث گرایش نوجوانان و جوانان به آن خواهد شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала