گزارش و تحلیل

آیا "میگ-41" تا فضا می رود؟

اشتراک
به گزارش اسپوتنیک با استناد به نشریه آمریکایی "ناشنال اینترست"، شکاری جنگنده "میگ-41" هواگرد تاثیرگذاری خواهد بود و سرعتش مافوق صوت و حتی هایپرسونیک خواهد بود.

به نوشته رسانه های روسی، این هواپیما حتی خواهد توانست از سطح زمین به فاصله دور پرواز کرده و خود را تا فضای کیهان برساند.

این نشریه نوشت: "معلوم است که مسکو قصد دارد جایگزین جنگنده کهنه خود راه انداخته شده در 1981 را طراحی کند. این جنگنده که ناتو به آن اسم "سگ روباه پیگرد" گذاشته دارای سرعت 3 ماخ می تواند در ارتفاع های بلند اهداف هواگرد را رهگیر کند. و مدل قبلی "میگ-25" روباه پرنده نامیده شده بود. و در باره "میگ- 41" باید گفت که به گزارش آژانس "ریانووستی"، این جنگنده سرعت 3 و نیم ماخ معادل 5000 کیلومتر بر ساعت داشته و مجهز به موشک های هایپرسونیک بوده و و قابلیت تبدیل شدن به پهپاد را خواهد داشت.

"ایلیا تاراسنکو" مدیر کل شرکت هواپیماسازی "میگ" روسیه می افزاید که این جنگنده دارای خصوصیات منصر بفرد بوده و در تولید آن از فناوری پیشرفته استفاده شده و هواگردی رادارگریز(با کاربرد فناوری "استلس") و دارای قابلیت انجام وظیفه در فضا  خواهد بود. "ناشنال اینترست" به نوبه خود نوشت: "میگ-31" می تواند ماهواره های کوچک را در مدار زمین قرار دهد ولی خود اش توان کارکردن مستقل در فضا را ندارد در حالیکه "میگ-41" این استعداد را خواهد داشت.

رسانه های روسیه می نویسند که "میگ- 41" در ارتفاع بلند خود (ارتفاع کیهانی از 100 کیلومتر به بالا محسوب می سود) خواهد توانست موشک های بالستیک را راهگیر کند. نمایندگان شرکت روسی "میگ" می گویند که تولید این جنگنده در اواسط سال های 2020 شروع خواهد شد. این سوال پیش  می آید که این شکاری را در ناتو چگونه نامگذاری خواهد کرد "ماهی روباه"، "سوپرروباه" یا "روباه کوسه "؟

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала