دانشمندان روسی یک دارو عمومی ضد آنفلوآنزا ساختند

© Fotolia / mimonمحققان روسی موفق به تولید کپسول های بسیار ریز تجزیه پذیری شدند که دارو را در محل مورد نظر ازاد می کند.
محققان روسی موفق به تولید کپسول های بسیار ریز تجزیه پذیری شدند که دارو را در محل مورد نظر ازاد می کند. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققان روسی موفق به تولید کپسول های بسیار ریز تجزیه پذیری شدند که دارو را در محل مورد نظر ازاد می کند.

به گزارش اسپوتنیک، محققان دانشگاه پلی تکنیک تومسک یا همکاری یک گروه از محققان دانشگاه علوم پزشکی سنت پترزبورگ موفق به تولید کپسول های بسیار ریز تجزیه پذیری شدند که دارو را در محل مورد نظر ازاد می کند.

هدف از ساخت این میکرو کپسول ها به خاطر این بود که داروها موادی سمی به حساب می ایند که علاوه بر خاصیت دارویی، دارای عوارض جانبی هم می باشند و برای همین اگر دارویی در عضو مورد نظر رها شود عوارض جانبی کمتری برای دیگر ارگان ها بوجود می اورد و مسئله بعدی اینست که برخی از داروها خیلی گران هستند و اگر دارو فقط به همان عضو منتقل شود نیاز به داروی کمتر و در نتیجه هزینه کمتری برای بیمار خواهد داشت. به خاطر همین این یکی از هدفهای مهم این گروه تحقیقاتی بود.

در حال حاضر هیچ داروی عمومی برای انفولانزا وجود ندارد ولی به یمن ساخت این کپسول های بسیار کوچک داروی انفولانزا به دقیقا به عضو مورد نظر در بدن رسیده و علاوه بر ان مدت زمانی که دارو در بدن باقی می ماند نیز افزایش یافته و به یک شبانه روز رسیده در صورتی که در روش های معمولی دارو بعد از یک ساعت از طریق متابولیزم از بدن دفع می گردد. دارو در این روش به ویروس مورد نظر رسیده و و انرا نابود می کند و بار ویروسی را بسرعت در بدن کاهش می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала