مقدمات رسیدن محمد بن سلمان به پادشاهی عربستان

© wikipedia / Sent via OTRSمقدمات رسیدن محمد بن سلمان به پادشاهی عربستان
مقدمات رسیدن محمد بن سلمان به پادشاهی عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فعال توییتری مشهور عربستان از کامل‌شدن مقدمات رسیدن محمد بن سلمان به پادشاهی این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العهد، مجتهد فعال توییتری مشهور عربستان که هر از گاهی اخبار پشت‌پرده دربار سعودی را فاش می‌کند، در تازه‌ترین توییت خود نوشت که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان مقدمات لازم برای کناره‌گیری پدر به‌نفع خود را کامل کرده است.
این فعال سعودی گفت که طی امروز یا فردا خبر غافلگیرکننده‌‌ای از ولایت‌عهدی عربستان شنیده می‌شود، اما بن‌سلمان مردد و بسیار نگران است و به همین خاطر احتمال تعویق اعلام این خبر وجود دارد.
«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی، 21 ژوئن گذشته پسر خود «محمد بن‌سلمان» را به‌جای «محمد بن‌نایف»، که تا آن روز ولیعهد بود، به‌عنوان ولیعهد و جانشین خود تعیین کرد. در جریان این جابه‌جایی، محمد بن‌نایف، که چهره شناخته‌شده خاندان سعود میان مقام‌های غربی به‌خاطر اقداماتش علیه «القاعده» است، تمامی سمت‌های دولتی خود را نیز از دست داد.
یک منبع سعودی پیش از این گفته بود که ملک سلمان اخیراً بیانیه‌ای ضبط کرده که در آن واگذاری قدرت به پسرش اعلام شده‌ است. این بیانیه هر زمانی ممکن است پخش شود، و احتمال آن وجود دارد که تا ماه سپتامبر اعلام شود.
سرعت پیشرفت محمد بن‌سلمان از زمان به قدرت رسیدنش یعنی طی 2 سال، خلاف پیش‌بینی‌ها بود و احتمال پادشاهی او قریب‌الوقوع است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала