طولانی ترین پل سرپوشیده دنیا +ویدئو

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر طولانی ترین پل سرپوشیده دنیا +ویدئو
طولانی ترین پل سرپوشیده دنیا +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طولانی‌ترین پل سرپوشیده دنیا با قدمتی 116 ساله در شهر هارتلند کانادا قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ پل هارتلند در نیوبر انزویک کانادا به عنوان طولانی‌ترین پل سرپوشیده دنیا شناخته می‌شود، هفت پل کوچک‌ که طولی معادل 391 متر دارند بر روی 6 پایه ساخته شده است. سالانه 51 هزار نفر از این پل تاریخی بازدید می‌کنند.

پل، تاریخ پر فراز و نشیبی را طی کرده، طرح‌های مقدماتی آن در سال 1898 آغاز شد و ساخت آن در سال 1901 توسط شرکت هارتلند پایان گرفت. 6 سال بعد (1907) اولین آتش سوزی در پل هارتلند رخ داد، سال 1920 دو گذرگاه پل به علت یخ زدن رودخانه فرو ریخت، اما در سال 1922 مجددا بازسازی شد و پایه های چوبی پل نیز بتن‌ریزی شد.

سال 1966 یکبار دیگر آتش پل را تخریب کرد و این بار پس از بازسازی از سال 1970 تا کنون، برای حفاظت بیشتر پل، محدودیت سرعت و ممنوعیت عبور خودروهای سنگین از روی آن اعلام شد.

سال 1992 اولین عروس و داماد پل را برای مراسم خود انتخاب کردند، محلی‌ها اعتقاد دارند که حرکت روی پل آرزوهای آنها را برآورده خواهد کرد. کانادا سال 1995 تمبر یادبود پل را چاپ کرد و سال 1987 مشعل المپیک از روی آن رد شد.

گفتنی است؛ نیوبر انزویک، شهر کوچکی در نزدیکی مرز کانادا و آمریکاست، منطقه ای که 85 درصد آن را مناظر طبیعی و جنگل های سرپوشیده تشکیل می‌دهد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала