رد هر گونه بازدید از تاسیسات دفاعی ایران

© AFP 2023 / Atta Kenareرد هر گونه بازدید از تاسیسات دفاعی ایران
رد هر گونه بازدید از تاسیسات دفاعی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس ایران اعلام کرد؛ ایران هیچ محدویتی برای توسعه فعالیت‌‌های دفاعی قائل نیست.

نیکی هیلی: ایران اجازه بازرسی از سایت‌های نظامی را بدهد - اسپوتنیک ایران
نیکی هیلی: ایران اجازه بازرسی از سایت‌های نظامی را بدهد
به گزارش اسپوتنیک، ولی‌الله نانواکناری عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در واکنش به اظهارات اخیر نماینده آمریکا در سازمان ملل پیرامون بازدید از تأسیسات نظامی ایران، گفت: آمریکایی‌ها با وجود مشکلاتی که در داخل کشورشان دارند، بهتر است به جای مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل به فکر اصلاح امور کشورشان باشند تا هر روز شاهد درگیری‌های نژادپرستانه در این کشور نباشند.
به نقل از تسنیم، نانواکناری هرگونه بازدید از تأسیسات دفاعی کشورمان از جانب هر نهاد و سازمان بین‌المللی را مردود دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای داشته و طبق تمامی گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و به خصوص آخرین گزارش این آژانس که اخیرا منتشر شد، پایبندی ایران به مفاد برجام و نیز صلح‌آمیر بودن اقدامات به اثبات رسیده است.
عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با بیان اینکه ایران هیچ محدویتی برای خود در توسعه فعالیت‌‌های دفاعی و نظامی قائل نیست، گفت: هیچ کشوری حق مداخله در امور نظامی و دفاعی ایران را ندارد و جمهوری اسلامی ایران براساس نیاز خودش، سیستم دفاعی و امنیتی را در حوزه‌های مختلف گسترش می‌دهد.
نانواکناری مصوبه اخیر کنگره آمریکا مبنی بر تحریم برخی نهادها و اشخاص ایرانی را مغایر با روح برجام دانست و خاطرنشان کرد: در صورتی که آمریکا برجام را نقض کند، راهکارهای عملی برای ایران در جهت بازگرداندن سانتریفیوژها و نیز از سرگیری گسترده اقدامات امکان‌پذیر خواهد بود.
وی تأکید کرد: نقض برجام از سوی آمریکایی‌ها باعث می‌شود تا مقبولیت آنها در نزد افکارعمومی و جامعه جهانی کاسته شده و از طرفی مُهری بر بی‌اعتمادی به آمریکا در جهان زده می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала