گزارش و تحلیل

سفر به عربستان و مراسم حج +عکس

© AFP 2023 / Bandar Aldandaniمکه - عربستان
مکه - عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مراسم حج سال 1396 با توجه به اتفاق "منا" و روابط سیاسی دو کشور از سوی مقامات ایرانی با حساسیت بیشتری پیگیری می شود.

ملاقات وزیر حج عربستان و رئیس سازمان حج ایران - اسپوتنیک ایران
ملاقات وزیر حج عربستان و رئیس سازمان حج ایران
به گزارش اسپوتنیک، مراسم حج امسال با توجه به روابط ایران و عربستان با حرف و حدیث های فراوانی آغاز شد که در ابتدا با سنگ اندازی های کشور عربستان همراه بود. نشست ها و مذاکرات مسئولین ایرانی و عربستانی، کم کم راه را برای سفر زائران ایرانی به عربستان و برگزاری مراسم حج هموار ساخت و مسئولان عربستان سعودی امنیت حجاج ایرانی را تضمین کردند.

با توجه به حوادث دو سال پیش در منا و کشته شدن تعداد زیادی از زائران از جمله زائران ایرانی مراسم حج امسال با حساسیت بیشتری پیگیری می شود و حجاج امسال مجهز به دستبند های الکترونیکی شدند.

سفر به عربستان و حضور در مراسم حج به دلیل مشکلات سیاسی دو کشور پس از یکسال وقفه برای ایرانیان از سرگرفته شده و اولین گروه از زائران ایرانی در تاریخ هشتم مرداد ماه از استان هرمزگان در جنوب ایران به سمت مدینه پرواز کردند.

طی مدت برگزاری مراسم حج خبرهایی مختلفی مبنی بر کفش باران کردن زائران ایرانی و کشته شدن زائران ایرانی بر اثر تصادف منتشر شده که این اخبار مدتی کمی پس از انتشار از سوی مسئولین تکذیب شد.

سعید جوان ایرانی که امسال برای مراسم حج به عربستان سفر کرده، در گفتگو با اسپوتنیک گفت: در این مدت که در عربستان حضور داشتیم، با مشکل خاصی روبرو نشدیم، پلیس عربستان در همه جا دیده می شوند و بر اوضاع نظارت دارند. در مکان های شلوغ معمولا سختی های دارد که محتمل می باشد.  این جوان ایرانی که 26 سال سن دارد اضافه کرد که در کاروانی که وی حضور دارد اکثر همسفران وی با رضایت مناسک حج را انجام داده و از خدمات ارائه شده رضایت تقریبی دارند وی همچنین ابزار امیدواری کرد که چند روز باقی مانده نیز به همین صورت طی شود.

فردا سه شنبه 5 سپتامبر (14 شهریور) اولین گروه از زائران ایرانی از عربستان به ایران باز می گردند. 

با گشت گذار در فضای مجازی دست نوشته ها و تصاویر جالبی از زائران ایرانی و غیر ایرانی در مراسم حج به چشم می خورد.

رئوف تصویر پدری را در کنار کعبه به اشتراک گذاشت که فرزندش را بر روی شانه هایش گذاشته و در توضیح این عکس نوشت: "حج برای تمام سنین"

#حج برای تمام سنین…. #مکه #مسجد_الحرام #کعبه

Публикация от Mohammad Raoof Doustani (@m.raoof.1212) Сен 4 2017 в 12:18 PDT

احمد در فیس بوک نوشت وقتی آنرا می بینی، دیگر نمیتوانی چشمت را برداری.

در ویدئوی جالبی که در تویتتر منتشر شد  گفته می شود که ماموران عربستانی در مسیرخاص ایرانیان در برگشت از جمرات آنان را باد می‌زنند.

​یکی از تصاویری که با واکنش های مختلف روبرو شد، سلفی گرفتن هنگام سنگ زدن به شیطان بود و آنرا سلفی با شیطان نامیدند.








نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала