انتشار فیلم هایی از تجسس آمریکایی ها در سازمان های دیپلماتیک روسیه+ فیلم

© AFP 2023 / Chris Kleponisانتشار فیلم هایی از تجسس آمریکایی ها در سازمان های دیپلماتیک روسیه+ فیلم
انتشار فیلم هایی از تجسس آمریکایی ها در سازمان های دیپلماتیک روسیه+ فیلم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه در صفحه ی رسمی خود در فیس بوک ، فیلمی جستجو و تفتیش در کنسولگری اصلی روسیه در سانفرانسیسکو و نمایندگی تجارتی در واشنگتن منتشر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک ، در فیلم اول دو ماشین سیاه دیده می شوند که به پارکینگ زیرزمینی کنسولگری وارد شده و سپس در اتوماتیک بسته می شود.

کارکنان سازمان اطلاعات جستجو و تفتیش ساختمان و آپارتمان کارکنان دیپلماسی را آغاز می کنند. از جمله مردی روی نردبان ایستاده و سقف را نگاه می کند که تهویه و یا اتاقک زیر شیروانی داشته باشد.

در فیلم بعدی که از نمایندگی تجاری روسیه در واشنگتن ضبط شده است نشان می دهد که در محدوده ی آن ماموران سیا در آمد و شد هستند.


در زیر فیلم ها نوشته شده که در آینده ای نزدیک عکس ها و فیلم های جدید اقدامات غیرقانونی مقامات آمریکایی منتشر خواهد شد که حقوق بین المللی و به ویژه قانون مداخله در اماکن دیپلماتیک روسیه را نقض کرده اند.
پیشتر در روز شنبه تجسس در نمایندگی تجاری روسیه در واشنگتن آغاز شد. الکساندر استادنیک این اقدام آمریکایی ها را با تسخیر توسط مهاجمان مقایسه کرد.


روز جمعه مقامات آمریکا از روسیه خواستند که کنسولگری خود در سانفرانسیسکو و نمایندگی تجاری در واشنگتن و نیویورک را ببندد. نماینده ی رسمی کاخ سفید بیان داشت که اینبار سخن در خصوص تفتیش دیپلمات های روسی و یا بازداشت اموال دیپلماسی نیست.
در پاسخ طرف روسی اعلام کرد: نقض بی ادبانه و نادرست حقوق بین المللی را خاتمه دهند و از تجاوز به مصونیت نهادهای دیپلماتیک دست بردارند که در غیر اینصورت جواب مشابه خواهند گرفت.



 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала