درگیری لفظی آمریکا و کره شمالی در نشست سازمان ملل

© AP Photo / Mark Lennihanدرگیری لفظی آمریکا و کره شمالی در نشست سازمان ملل
درگیری لفظی آمریکا و کره شمالی در نشست سازمان ملل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه خبر از درگیری لفظی نمایندگان آمریکا و کره شمالی در نشست سازمان ملل در ژنو داند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ای پی تی ان، جو یونگ چول، نماینده کره شمالی در مقر سازمان ملل متحد در ژنو هشدار داد آمریکا و هم پیمانانش نباید مسیر پیش روی این کشور را به سوی "تقویت بازدارندگی هسته ای به منظور حفاظت از حق حاکمیت خود در مقابل سیاست های خصمانه آمریکا مسدود کنند."

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛جو یونگ چول در سخنانی در ژنو شورای امنیت سازمان ملل متحد را «ابزاری سیاسی در راستای پیشبرد منافع آمریکا» توصیف و آمریکا را به داشتن «نیات شیطانی برای از بین بردن حق حاکمیت کره شمالی» متهم کرد.

وی گفت:‌ «هیئت همراه من با قاطعیت این روایت های مضحک جعل شده از سوی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن را رد می کند. این گونه اقدامات با هدف تغییر ماهیت و مسئولیت تنش ها در شبه جزیره کره و هدف قرار دادن کره شمالی طراحی شده اند. این تنها تلاشی ناامیدانه از سوی این کشورها برای اغراق در مورد اقدامات دفاعی کره شمالی و نشان دادن آن به عنوان تهدیدی برای صلح جهانی است تا بتوان حمایت بین المللی را در اعمال فشارهای بیشتر بر کره شمالی به دست آورد.»

در همین حال،‌ سفیر آمریکا در اجلاس خلع سلاح سازمان ملل متحد سخنان نماینده کره شمالی را نوعی «گستاخی» توصیف کرد و ادعاها در این باره را که شورای امنیت تنها در راستای منافع آمریکا عمل می کند «مضحک» خواند.وی خاطرنشان کرد:‌ «اجازه دهید فقط بگویم آنچه که ما امروز از این تریبون شنیدیم کاملا واضح و آن محکومیت جهانی به سبب رفتار تحریک آمیز کره شمالی در زمینه فعالیت های تسلیحات هسته ای و موشک های بالستیک بود. ما شنیدیم که کره شمالی قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد را رد می کند که در واقع قوانین بین المللی هستند. این که این نهاد ابزار سیاسی در دست آمریکاست، احمقانه و مضحک است. من فکر می کنم کاملا واضح است که تنها گزینه پیش روی ما،‌ منزوی کردن هر چه بیشتر این کشور است.»

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала