گزارش و تحلیل

ایران و روسیه از جنس فوتبال

© AFP 2023 / Atta Kenareدیدار ایران و روسیه از جنس فوتبال
دیدار ایران و روسیه از جنس فوتبال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تیم ملی ایران در تاریخ 10 اکتبر 2017 (18 مهرماه) در یک بازی دوستانه به مصاف تیم ملی روسیه، میزبان مسابقات جام جهانی 2018 خواهد رفت.

Открытая тренировка московского Спартака на базе клуба в Тарасовке - اسپوتنیک ایران
دیدار دوستانه تیم های ملی فوتبال روسیه و ایران
پس از صعود زود هنگام تیم ملی فوتبال ایران به مسابقات جام جهانی فوتبال 2018، پیش از پایان یافتن مرحله انتخابی و پس از روسیه میزبان این رقابتها و برزیل، به عنوان سومین تیم به جام جهانی روسیه راه یافت. "کارلوس کی روش" سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران برای حضور هر چه قویتردر این رقابتها در تدارک بازی های دوستانه با تیم های قدرتمند است و از اینرو بازی با تیم ملی فوتبال روسیه میزبان رقابتها را برای شاگردان خود قطعی نمود.
"استانیسلاو چرچسوف" سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه نیز برای محک زدن تیم خود و آمادگی بیشتر از این دیدار تدارکاتی استقبال کرد.

این دیدار قطعا در تاریخ 10 اکتبر سال جاری (18 مهرماه) برگزار خواهد شد اما تا کنون مکان برگزاری این دیدار مشخص نشده.

پیش از این "ویتالی موتکو" رئیس فدراسیون فوتبال روسیه گفت: دیدار تدارکاتی تیم های ملی فوتبال ایران و روسیه در شهر مسکو برگزار نخواهد شد.

روابط دوستانه دو کشور ایران و روسیه در زمینه های مختلف و اکنون ورزش و فوتبال می تواند موجب نزدیک شدن مردم دو کشور به یکدیگر شود.

در این بین هواداران تیم ملی فوتبال ایران از این دیدار به شدت استقبال می کنند و دیدار با میزبان رقابتهای جام جهانی 2018 را برای تیم ملی فوتبال ایران بسیار مفید می دانند.
ایرانیان ساکن روسیه و همچنین فوتبالدوستان ایرانی که از هم اکنون خود را برای تماشای این دیدار آماده می کنند.

مهدی که در مسکو سکونت دارد به خبرنگار اسپوتنیک گفت: خیلی خوشحالم که تیم ملی برای برگزاری بازی دوستانه به روسیه سفر می کند و من با دوستانم حتما برای تماشای این دیدار به شهر و استادیوم میزبان دیدار دوستانه دو تیم خواهیم رفت و این بازی را از نزدیک به تماشا خواهیم نشست.
امیر یکی از دانشجویان مقیم روسیه که نیز گفت: از اینکه ایران به رقابتهای جام جهانی 2018 در روسیه راه پیدا کرده بسیار خوشحالم. وی همچنین درباره بازی دوستانه دو تیم ملی فوتبال ایران و روسیه گفت: این دیدار برای ما که ساکن روسیه هستیم بسیار جذاب است و از زمان قطعی شدن این دیدار با دوستان روس خود شروع به کری خواندن برای یکدیگر هستیم. وی در پاسخ به این سوال که هوادارن فوتبال در روسیه نسبت به این دیدارچگونه واکنش نشان می دهند گفت؛ در روسیه نیز فوتبال علاقمندان بسیاری دارد و تبلیغات منفی که از سوی برخی رسانه ها علیه هواداران فوتبال در روسیه به راه افتاده، حقیقت ندارد، در همه جا از جمله در ایران تماشگرنماهایی وجود دارند که حرکات این افراد را نمی توان به پای تمامی هواداران گذاشت.
امیر که از زمانی کهبه روسیه آمده از طرفداران تیم فوتبال "زسکا مسکو" نیز می باشد، وی گفت، که بارها برای تماشای دیدارهای این تیم به ورزشگاه رفت و بدون کوچکترین مشکلی بازی های این تیم را تماشا کرده.

آنتون از هواداران فوتبال در روسیه در گفتگو با اسپوتنیک صحبت های خود را با خنده و کری برای تیم ملی فوتبال ایران آغاز کرد و گفت: ما می خواهیم انتقام بازی گذشته که در برابر ایران شکست خوردیم را بگیریم و برای حمایت از تیم ملی فوتبال روسیه به ورزشگاه خواهیم رفت، وی گفت من خیلی دوست داشتم که این بازی در شهر مسکو برگزار شود ولی با این حال سعی می کنم برای تماشای این دیدار به شهر برگزاری این مسابقه سفر کنم. وی همچنین از سردار آزمون که در تیم روستوف روسیه بازی می کند نام برد و به تمجید از وی پرداخت.

هواداران فوتبال در ایران نیز به دلیل نزدیکی بودن روسیه به ایران خود را برای سفر به این کشور و تماشای بازی دیدار دو تیم ایران و روسیه آماده می شوند.    

عباس اسماعیل بیگی رئیس کانون هواداران پرسپولیس در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک گفت:قطعا ایران که به عنوان تیم دوم صعود کننده به جام جهانی روسیه و روابط نزدیک و همسایگی دو کشور و همچنین نبود مشکلات دریافت ویزا، علاوه بر هوادارانی که از سوی فدراسیون سازماندهی خواهند شد، هواداران بسیاری نیز شخصا برای تماشای این دیدار به روسیه سفر خواهند کرد.  

تیمهای ملی فوتبال ایران و روسیه پیش از تنها یک بار در سال 2011 در قطر به مصاف یکدیگر رفتند، که ایران با گل دیر هنگام "محمد رضا خلعتبری" با نتیجه یک بر صفر مقابل حریف خود به برتری رسید.

همچنین تیم فوتبال شوروی سابق نیز سه بار به مصاف ایران رفت که در هر سه بازی موفق به شکست ایران شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала