تحول بزرگ چینی ها در سیستم نظام بانکی انلاین

© AP Photo / Andy Wongتحول بزرگ چینی ها در سیستم نظام بانکی
تحول بزرگ چینی ها در سیستم نظام بانکی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وام دهندگان اینترنتی چینی سه چهارم بازار را در اختیار خود دارند.این در حالی است که هنوز خیلی از دوران چرتکه در محاسبات چینی ها نگذشته انها تبدیل به یکی از بزرگترین مراکز وام‌دهی آنلاین شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اقتصادنیوز، وام دهندگان اینترنتی چینی سه چهارم بازار را در اختیار خود دارند.این در حالی است که هنوز خیلی از دوران چرتکه در محاسبات چینی ها نگذشته انها تبدیل به یکی از بزرگترین مراکز وام‌دهی آنلاین شدند. چین رهبر فین‌تک (کلمه فین‌تک مخفف تکنولوژی‌های مالی است و در اینجا به بانکداری و سرمایه‌گذاری اینترنت‌محور گفته می‌شود) در جهان است. می‌توان گفت چین بزرگ‌ترین بازار برای پرداخت‌های دیجیتال است که نصف سهم پرداخت‌های دیجیتال جهان را به خود اختصاص داده. این کشور با اختصاص سه چهارم وام‌دهی‌های آنلاین جهان به خود، در این عرصه پیشتاز است.در رتبه بندی خلاق ترین شرکتهای فین تک جهان، شرکت‌های چینی چهار رتبه از پنج رتبه نخست را به خود اختصاص دادند.

طی یک دهه اخیر، چین به کشوری تبدیل شد که بیشترین کاربر اینترنت را در جهان دارا می باشد و با جمعیتی بالغ بر بیش از 700 میلیون نفر. شرایطی بالقوه ای را برای یک انقلاب فراهم میکرد، اما بانک‌های دولتی ناکارآمد قادر به پاسخگویی سریع به این انقلاب نبودند. راه اما برای شرکت‌های تشنه باز بود. برخی از کارآفرینان تجربیاتی در تجارت الکترونیکداشتند، برخی دیگر دستی در بازی‌های آنلاین داشتند و بسیاری دیگر هم نخستین بار بود که به چنین عرصه‌ای وارد می‌شدند.

امروز چشم‌انداز فین‌تک در چین بسیار مثبت است تا جایی که درحال ایجاد تحولی اساسی در نظام بانکی این کشور است و کمک می‌کند تا یک نظام بانکی کارآمدتر ایجاد شود، به‌ویژه برای مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارهای کوچک. محدودیت‌ها هم اما به‌وضوح رخ می‌نمایند. بانک‌ها درحال مقاومت هستند و قانون‌گذاران که تاکنون بردباری نشان می‌دادند، به موضوع واکنش نشان داده‌اند. سال‌ها چین به کشورهای پیشرفته نگاه می‌کرد تا از آنها یاد بگیرد که نظام مالی خود را چگونه‌ مدیریت کند، اما وقتی بحث تکنولوژی‌های مالی به میان آید، دیگر کشورهای جهان تجربه چین را مورد مطالعه قرار خواهند داد.

بزرگ‌ترین شرکت فین‌تک چین به نام «انت‌فایننشال» در حدود 60 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد که با ارزش بانک یو‌بی‌اس، بزرگ‌ترین بانک سوئیس برابری می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала