اجازه ورود دیگران به حوزه های منع شده در تفاهمات برجام را نمی دهیم

© AFP 2023 / Atta Kenareسخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به سخنان هیلی نماینده امریکا در سازمان ملل، تصریح کرد:
سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به سخنان هیلی نماینده امریکا در سازمان ملل، تصریح کرد: - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ايران به سخنان نيكي هیلی نماینده امریکا در سازمان ملل متحد پاسخ داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به سخنان نيكى هیلی نماینده امریکا در سازمان ملل، تصریح کرد: در چارچوب تعهدات پیشین، همکاری‌های خود را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه می دهیم و قطعا از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران عبور نخواهیم کرد.

پیش از این هیلی گفته بود: «آژانس با همه محاسنی که دارد تنها تا جایی که امکان بازرسی داشته باشد، خوب عمل می‌کند. ایران اعلام کرده که اجازه دسترسی به مراکز نظامی را نمی‌دهد ولی برجام تفاوتی بین مراکز نظامی و غیرنظامی قائل نشده است.»

قاسمی همچنین تصریح کرد: ما تسلیم زیاده خواهی دولت‌های خاص نخواهیم شد.
وی افزود: آژانس نیز با توجه به استقلالی که دارد و صیانتی که از جایگاه بین المللی خود باید داشته باشد، بعید است که به خواسته‌های غیرمنطقی و غیرواقع بینانه که دیگران ممکن است بر آنان تحمیل کنند، تن دهد.

براساس این گزارش، نماینده آمریکا پس از دیدار با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشستی خبری، مذاکراتش را با آمانو موفقیت آمیز دانست و مدعی شد برجام هیچ تمایزی میان بازدید از سایت های نظامی و غیرنظامی ایران قائل نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، تأکید کرد: هیچگونه اجازه‌ای را به دیگران برای ورود به حوزه‌های منع شده در تفاهمات برجام نمی‌دهیم و بازرسی‌های آژانس قطعاً در چارچوب سیاست‌های داخلی خودمان انجام خواهد شد.

بهرام قاسمی با تأکید بر دفاع آژانس بین المللی انرژی اتمی از استقلال و جایگاه این نهاد بین‌المللی در برابر خواسته های غیرمنطقی و غیرواقع بینانه آمریکا گفت: مطمئن هستیم که آنان نمی‌توانند خواسته‌هایشان را تحمیل کنند گرچه هشدارهای لازم را به آژانس داده و توصیه‌های لازم را کرده‌ایم و در آینده هم این رویه را ادامه خواهیم داد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала