اسرائیل بزرگترین بازنده جنگ در سوریه است

© Sputnik / Mikhail Voskresenskyاسرائیل بزرگترین بازنده جنگ در سوریه است
اسرائیل بزرگترین بازنده جنگ در سوریه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه دوم تلویزیون اسرائیل اعلام کرد: اسرائیل بزرگترین بازنده در بحران سوریه است زیرا سرویس‌های اطلاعاتی دیر به اوضاع جاری سوریه پی بردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه المیادین، شبکه دوم تلویزیون اسرائیل اعلام کرد: اسرائیل بزرگترین بازنده در بحران سوریه است زیرا سرویس های اطلاعاتی در درک اوضاع جاری این کشور تاخیر کردند.

یک کارشناس و تحلیلگر مسائل عربی در شبکه دوم تلویزیون اسرائیل گفت: در مورد سوریه، باید بگویم اسرائیل شکست خورده است، ما بزرگترین بازنده در آنجا هستیم، دستگاههای اطلاعاتی ما در فهم اوضاع دیر عمل کردند.

به گفته این تحلیلگر اسرائیلی، در جنگ داخلی سوریه افراد وطرف های زیادی بازنده بودند، اما اسرائیل بزرگترین بازنده بود.

وی ادامه داد: شاید این حرف من خیلی تلخ باشد؛ اما این نتیجه حاصل ماه ها وشاید بیشتر از آن فکر کردن در مورد این موضوع است.

این کارشناس اسرائیلی در توضیح این مطلب افزود: سرویس های اطلاعاتی اسرائیلل درک درستی از آنچه در سوریه اتفاق افتاد، نداشتند و ابعاد حضور ایران در سوریه از سال 2012 به بعد را بررسی نکردند. ما شکست خوردیم زیرا هنوز گرفتار نتایج حاصل از جنگ اول با لبنان هستیم؛ می توانستیم وارد سوریه شویم تا شرایطی را فراهم کنیم که مخالفان سوری بر حومه جنوبی دمشق تسلط یابند نه اینکه شاهد سیطره داعش والقاعده باشیم.

وی با اشاره به اینکه ارتش آزاد دیگر عملا وجود ندارد، اعتراف کرد: شورشیان (ارتش آزاد) دیگر طرف فعالی در بحران سوریه نیستند و نابودی آنها تنها به زمان نیاز دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала