شهرت مزرعه عروسک های زن اردکانی در فضای مجازی +عکس

© AFP 2023 / Valery Hacheشهرت مزرعه عروسک های زن اردکانی در فضای مجازی +عکس
شهرت مزرعه عروسک های زن اردکانی در فضای مجازی +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انتشار خبر زن اردکانی که برای خود مزرعه ای از عروسک ها ساخته بود به سرعت در فضای مجازی تبدیل به یکی از سوژه های داغ شده است.

به گزارش اسپوتنیک، تصویر عروسک های ساخته شده در یک مزرعه در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک گذاشته شده است. گفته شده است که این مزرعه متعلق به زن و شوهری است اهل شهرستان "اردکان" که مدت ۵ سال است به تنهایی زندگی می کنند. این بانو که در تنهایی خودش به ساخت عروسک رو آورده بود، در حال حاضر یک مزرعه از عروسک های ساخت دست خودش دارد.

نام این زن "خدیجه عباســی" است که ۵ سال پیش به همراه همسر خود از شهر به مزرعه کوچ کردند. با توجه به اینکه محل زندگی آنها به دور از فرزندان و خالی از سکنه بود، او مدتی دچار بیماری و افسردگی شد. پس از مدتی او برای فرار از تنهایی خود عروسک ســازی را آغاز کرد. ابتدا با اســتفاده از لباسهای کهنه،
پارچـه های بیمصــرف، قطعــات فلــزی و چــوب برای مزرعه مترسک می ساخت. کم کم با استفاده از وسائل اضافی برای محل زندگی خود شروع به ساخت عروسک کرد. به مرور این زن اردکانی متوجه شد که برای سرگرم کردن خود می تواند برای هر عروسک در ذهن خود داستانی بپروراند و به آنها شخصیت دهد.
او تاکنون در مزرعه خود بیش از 40 نمایش عروسکی با موضوعهایی ماننــد عروس و داماد، پدر و پسـر و نیز مادر و دختر برپا کرده است.

بسیاری از کاربران از خلاقیت این زن و راه حل هوشمندانه او برای فرار از تنهایی و سرگرمی خود استقبال کرده و عنوان کرده اند که این حرکت او می تواند آن مکان را تبدیل به یک جاذبه فرهنگی برای گردشگران نماید.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала