ملاقات سّری پادشاه عربستان و ژنرال قطری

© AFP 2023 / HO / AFP SPAملاقات سّری پادشاه عربستان و ژنرال قطری
ملاقات سّری پادشاه عربستان و ژنرال قطری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه ی مغربی «لی۳۶۰» اطلاع داد که شاه عربستان و یک ژنرال قطری در شهر طنجه مغرب ملاقات کرده اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،این روزنامه مغربی اطلاع داد: شاه سعودی از مدتی پیش برای گذراندن تعطیلات خود در تفرجگاهش در شهر طنجه به‌سرمی‌برد.
این روزنامه به‌نقل از یک منبع آگاه و موثق نوشت: ملک سلمان با ژنرال طیب اورال اوغلو جانشین فرمانده نیروهای مسلح قطر در قصر السلیمانیه در مقر اقامتش در منطقه اجبیله شهر طنجه دیدار داشت.
امیر قطر ژنرال طیب اورال اوغلو را که تابعیت ترکیه دارد، از دهم ژوئن سال جاری به‌مدت شش ماه به سمت جانشینی فرمانده نیروهای مسلح قطر منصوب کرد. او همه اختیارات قانونی این پست را در اختیار دارد.
در این اطلاعیه همچنین آمده است: این ژنرال قطری فرستاده امیر قطر برای مذاکراه محرمانه و غیرعلنی با شاه عربستان است و این مذاکرات 40 دقیقه طول کشید. در این دیدار تحولات بحران بین کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بررسی شد.
به‌نوشته این روزنامه، ژنرال قطری در این دیدار از دستور شاه سعودی برای ورود حجاج قطری از طریق گذرگاه زمینی "سلوی" بدون نیاز به دریافت مجوزهای الکترونی تشکر کرد.
منابع یادشده در گفت‌وگو با روزنامه "لى360" تاکید کردند که این دیدار محرمانه بود، به خصوص این که ژنرال قطری به‌همراه معاون رئیس سازمان اطلاعات عربستان سوار بر یک هواپیمای خصوصی عربستان وارد فرودگاه طنجه شد و در این دیدار حضور یافت.
به‌نوشته این روزنامه، شماری از شاهزادگان نزدیک به ملک سلمان از جمله دو فرزندش در این دیدار حضور داشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала