گزارش و تحلیل

تروریست ها در اروپا آرام نمی نشینند

© AFP 2023 / Pau BarrenaНа месте наезда автомобиля на людей в Барселоне, Испания
На месте наезда автомобиля на людей в Барселоне, Испания - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، در بارسلون اسپانیا روز گذشته یک ون در خیابان مخصوص عابرین "رامبلا" توی ازدحام مردم رفت و برای ایجاد قربانیان بیشتر به شکل زیگزاگ با سرعت بالا حرکت کرد. در نتیجه 14 نفر جان باخته و بیش از 100 نفر صدمه دیدند. راننده ون فرار کرد، او سلاح نداشت.

سپس حادثه مشابهی در کامبریلس واقع در کاتالونیا رخ داد. 7 نفر مجروح شدند. شب جمعه پلیس های کاتالونیا طی عملیات ویژه 4 نفر تروریت را به ضرب گلوله کشته و یکی را مجروح و دستگیر کردند یک فرد پلیس نیز در تیراندازی متقابل زخمی شد.
به نوشته "لا وانگاردیا"، راننده آن خودروی ون در بارسلون موسی اوکبیر ساکن بارسلون، شهروند فرانسه است. به گزارش پلیس دو فرد دیگر برخاسته از شمال آفریقا به ظن دست داشتن در این اقدام خونین دستگیر شدند. مسئولیت این عمل را گروه تروریستی داعش ممنوع شده در روسیه بر عهده گرفته است.

عمل تروریستی دیگر در آلکانار ایالت کاتالونیا بوقوع پیوست. در یکی از خانه های مسکونی انفجار رخ داد و این ساختمان کاملا تخریب شد. بر اثر آن یک نفر کشته و دیگری به شدت مجروح شد. شش نفر ساکن خانه های مجاور جراحات سطحی برداشتند. رسانه های اسپانیا احتمال دادند که این انفجار بر اثر رزیش گاز صورت گرفت. در این شهر انفجار دوم نیز در محل تولید مواد مخدر موجود در یک خانه بوقوع پیوست. بازرسان می گویند که ساکنان آن خانه سعی داشتند یک بمب دستساز تولید کنند. به گفته پلیس اسپانیا هنوز جزئیات دیگری دردست نیست.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала