درخواست اردوغان از ترک های آلمان برای پایان دادن به حکومت مرکل

© AFP 2023 / Yuri Cortezدرخواست اردوغان از ترک های آلمان برای پایان دادن به حکومت مرکل
درخواست اردوغان از ترک های آلمان برای پایان دادن به حکومت مرکل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه امروز جمعه از ترک های مقیم آلمان خواست تا در انتخابات ماه سپتامبر علیه "آنگلا مرکل" و حزبش رای دهند تا بدین ترتیب به دوران قدرت وی پایان داده شود.

به گزارش اسپوتنیک نقل از رویترز، "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان و حزب وی یعنی حزب دموکرات مسیح دشمنان ترکیه هستند از ترک های مقیم آلمان خواست تا در انتخابات ماه سپتامبر علیه مرکل رای بدهند.
به نقل از مهر، مرکل چندی قبل گفته بود که دیدار دوجانبه وی با "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه در حاشیه اجلاس "جی ۲۰" از اختلاف نظرهای عمیقی پرده برداشت که میان این دو عضو ناتو وجود دارد.
مرکل پس از پایان اجلاس دو روزه "جی ۲۰" در شهر هامبورگ آلمان به خبرنگاران گفت: «بازداشت شمار زیادی از افراد، اقدامات کلی صورت گرفته در ترکیه، عدم صدور مجوز برای بازدید از پایگاه هوایی اینجرلیک، تمام اینها تحولاتی هستند که از وجود اختلافات عمیق حکایت می کنند و ما آنها را پنهان نکردیم».
صدراعظم آلمان در ادامه افزود که اردوغان و ترکیه در برگزاری این اجلاس مشارکت بالایی داشتند و اعضای «جی ۲۰» نیز به همکاری و کمک ترکیه در پذیرش میلیونها مهاجر از سوریه و عراق اذعان نمودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала