نظرسنجی: مردم جهان به پوتین بیشتر از ترامپ اطمینان دارند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر نظرسنجی: مردم جهان به پوتین بیشتر از ترامپ اطمینان دارند
نظرسنجی: مردم جهان به پوتین بیشتر از ترامپ اطمینان دارند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نسبت به همتای آمریکایی خود دونالد ترامپ قابل اعتماد تر است.

به گزارش اسپوتنیک اطلاعات مقایسه ای از نظر سنجی های اخیر که توسط Pew Research Center منتشر شده است گویای آن است.
طبق این اطلاعات، افراد شرکت کننده در نظرسنجی از ۲۲ کشور معتقدند که پوتین «کارهای درست تری را در ارتباطات بین المللی انجام می دهد.» در ۱۳ کشورمی گویند که ترامپ گام های مطمئن تری برمی دارد.
برتری قابل توجه پوتین در یونان و لبنان است جایی که۳۱ درصد از ترامپ پیشی می گیرد. در ویتنام اختلافشان به ۲۱ درصد می رسد، ضمنا در این کشور هر دو رئیس جمهور ازحمایت جدی برخوردارند: رئیس جمهور روسیه ۷۹ درصد و آمریکا ۵۸ درصد.
قابل ذکر است که پوتین در کل در کشورهایی که متحدین آمریکا شمرده می شود محبوب تر است. در آلمان پوتین در ارتباطات بین الملل ۲۵ درصد رای و ترامپ فقط ۱۱ درصد آراء را داشت. در کره جنوبی این شاخص ها ۲۷ و ۱۷ درصد بودند. در فرانسه ۱۸ و ۱۴ درصد. در ژاپن ۲۸ و ۲۴ درصد و در ایتالیا ۲۶ و ۲۵ درصد. کمتر از همه در اسپانیا به دو سیاست مدار اطمینان دارند اما در آنجا هم پوتین جلوتر است.
در برخی کشورهای شریک آمریکا ترامپ برتری کمی نسبت به پوتین دارد مثلا در استرالیا ۲۹ درصد بر ۲۷ درصد. در کانادا و بریتانیا ۲۲ بر ۱۹ درصد. بیشتر از همه طبق تحقیقات انجام شده ، رئیس جمهور آمریکا در اسرائیل با ۲۸ درصد و در نیجریه با ۱۹ درصد از پوتین جلوتر است.
در این تحقیقات خاطر نشان شده است که در ۱۰ کشور مردها بیشتر از زن ها به پوتین اعتماد داشتند.
در ۲۱ کشور از این افراد در خصوص ارتباط به ایدئولوژی پوتین سوال شد. در ۱۱ کشور نمایندگان جنبش های راست بیشتر از چپ ها از پوتین حمایت کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала