ورود حجاج قطری به عربستان

© AP Photo / Khalid Mohammedورود حجاج قطری به عربستان
ورود حجاج قطری به عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از دستور پادشاه عربستان مبنی بر گشودن مرز سلوی میان قطر و عربستان، اولین گروه این زائران امروز پنجشنبه وارد عربستان شدند.

به گزارش اسپوتنیک، پیشتر "علی بن صمیخ المری"، رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر از مقام های عربستان سعودی درخواست کرده بود با بازگشایی مرز زمینی میان دو کشور به روی حجاج و راه اندازی پروازهای مستقیم برای خطوط هوایی قطر، موانع پیش روی حجاج این کشور را بردارند.

از سویی، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر که به سوئد سفر کرده است در نشستی خبری گفت: ما از تصمیم عربستان برای بازگشایی مرزها به روی حجاج قطری استقبال می‌کنیم حتی اگر این اقدام با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته باشد.

ملک سلمان دستور بازگشایی تنها گذرگاه زمینی میان عربستان و قطر را که "سلوی" نام دارد صادر کرد تا اتباع قطری از طریق آن بتوانند برای انجام مناسک حج تمتع وارد خاک عربستان شوند.
این تصمیم پادشاه عربستان بنا به میانجی گری شیخ عبد الله بن علی بن جاسم آل ثانی صورت گرفته است.
هدف از بازگشایی گذرگاه زمینی "سلوی" فراهم کردن امکان ورود اتباع قطری به عربستان جهت انجام مراسم حج تمتع عنوان شده است. این حکم، همچنین زائران قطری را از انجام بازرسی‌‌های الکترونیکی معاف می‌کند.
رسانه‌های عربستان از جمله العربیه گزارش داده‌اند ملک سلمان همچنین هواپیماهایی را برای انتقال زائران قطری با هزینه شخصی خودش، در نظر گرفته است.
براساس این گزارش، حکم ملک سلمان بعد از میانجی‌گری شیخ احمد بن عبدالله بن جاسم الثانی، شاهزاده قطری که با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار کرده بود، صادر شده است.
پادشاه عربستان سعودی همچنین دستور داد همه حجاج قطری از فرودگاه بین المللی ملک فهد در الدمام و فرودگاه بین المللی الاحساء به عنوان مهمان پادشاه برای حج و عمره منتقل شوند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала