کمک برجام در حل مشکلات دانشگاه شیراز

© Fotolia / Curioso PhotographyБашня Азади в Тегеране
Башня Азади в Тегеране - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرپرست دانشگاه شیراز گفت: گشوده شدن فضای کار و ارتباطات علمی پس از برجام، مشکل تامین بخشی از تجهیزات آزمایشگاهی این دانشگاه را برطرف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دکتر ابراهیم گشتاسبی راد چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال تفاهم نامه با شرکتی از کشور ایتالیا، برخی دستگاه های آزمایشگاهی مورد نیاز دانشگاه شیراز بدون پرداخت هزینه آن در مقطع کنونی وارد ایران شده است.
وی اظهار کرد: دانشگاه شیراز عهده دار پرداخت هزینه حمل این تجهیزات از ایتالیا به ایران است و بهای این دستگاه آزمایشگاهی را در سال های آینده به تدریج پرداخت خواهد کرد.
سرپرست دانشگاه شیراز گفت: پس از برجام، فضا برای کار و فعالیت دانشگاه های ایران در سطح بین المللی گشوده شده است و دانشگاه شیراز توانسته است ارتباطات علمی در سطح بسیار خوبی را با دانشگاه های اروپایی برقرار کند و گام های مثبتی در مسیر بین المللی شدن این دانشگاه برداشته شده است.
وی ادامه داد: در پرتو این همکاری ها، شرکت های خارجی به ویژه از قاره اروپا برای سرمایه گذاری در دانشگاه های کشور اعلام آمادگی کرده اند که در این زمینه، دانشگاه شیراز موفق شد توجه شرکت ایتالیایی را به تامین تجهیزات مورد نیاز این دانشگاه جلب کند.
گشتاسبی راد در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به این که هفته دانشگاه های ایران اواخر تیرماه امسال در دانشگاه درسدن آلمان برگزار شد گفت: هفته دانشگاه درسدن در ایران نیز سال 97 در دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: دفتر دانشگاه شیراز در دانشگاه درسدن آلمان آغاز به کار کرده است و دفتر این دانشگاه اروپایی نیز در آینده نزدیک در شیراز مستقر خواهد شد.
سرپرست دانشگاه شیراز گفت: این دانشگاه همچنین ارتباطات خوبی برای توسعه همکاری های علمی با دانشگاه های فرانسه و ایتالیا برقرار کرده است و تفاهم نامه هایی نیز برای بین المللی کردن این دانشگاه منعقد کرده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала