ایران برجام را ترک نمی کند

© Fotolia / Curioso Photographyتهران
تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تهران قصد خروج از برجام را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گفته کیهان برزگر رئیس پژوهشکده تحقیقات استراتژیک خاورمیانه در تهران و کارشناس  کلوب«والدای»،خروج از برجام در حال حاضر جزئی از نقشه های سیاسی ایران نیست.

کیهان برزگردر این خصوص گفت:« خروج از برجام جزئی از برنامه های سیاسی کنونی ایران و رئیس جمهور روحانی  نیست. حسن روحانی در مراسم تحلیف خود برای دومین بار این موضوع را مورد تأیید قرار داد. اما باید به این نکته توجه نمود که برجام برای ایران یعنی- لغو تحریم ها و حل و فصل بن بست استراتژیک، رفع تهدید امنیت کشور که از سوی آمریکا ناشی می شود.

اگر این نکات اصلی دوباره به همان مراحل قبل از برجام برگردند، معنای موافقتنامه از نظر محاسبات استراتژیک ایران با خطر جدی روبرو خواهد شد و اصولا همکاری با کشورهای غربی در عرصه های مختلف و از جمله مبارزه با تروریسم زیر علامت سوال خواهد رفت.

طراحی سلاح هسته ای تحت هیچ شرایطی نباید استراتژی ایران نامیده شود. چنین خط مشی با منطق رفتاری کشور در عرصه استراتژیک و امنیت و از نقطه نظر دین مطابقت نخواهد داشت.

 

شایان ذکر است که برجام بر اساس اصول سود متقابل به امضا رسید. از اینرو ایران  از برجام خارج نخواهد شد. اگر آمریکا مانع از اجرای مفاد برجام شود  و یا دست به فشار اقتصادی علیه ایران بزند. بدون شک دولت روحانی به فکر یافتن راهی برای مقابله با این وضع خواهد افتاد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала