گزارش و تحلیل

یک سرباز آمریکایی: در روسیه نتوانستم سوپ برش بخورم

© AP Photo / Luca Brunoمتهم شدن سرباز آمریکایی به حمایت از داعش
متهم شدن سرباز آمریکایی به حمایت از داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به قول از کانال "خارجی ها در روسیه" وابسته به یوتوب، "دیوید لترسون" سرباز آمریکایی پس از سفر به روسیه با این کانال مصاجبه کرده گفت که از شباهت فرهنگ ها و ذهنیت آمریکایی ها و روس ها متحیر شده است.

وی به غرب روسیه و سن پترزبورگ سفر کرده و به آن کانال گفت که اکثر آمریکایی ها که به روسیه نرفتند تصورات خود را بر پایه گزارش های رسانه های آمریکا و غرب استوار می کنند که معمولا وقتی امریکا یا غرب خطا کند روسیه را متهم می کنند. گمان می کنم که روسیه را در آمریکا درست درک نمی کنند. بسیاری آمریکایی ها می گویند که آنها در نیات خود غیر از روس ها هستند. اصلا اینطور نیست. ما هر دو علاقمند به همان چیز ها می باشیم: به رسیدن به موفقیت، مواظبت از خانواده هایمان و تندرستی خویشاوندان و دوستان. ما می خواهیم که آنها امن و امان باشند. متسفاته در 20 — 30 سال اخیر شاهد افت مناسباتمان هستیم.

به نظرم در روسیه به گذشته با چشم ایده آل می نگرند. روس ها هر روز تلاش می کنند عظمت کشور خود را حفظ و نگه دارند. این نکته مشترکمان است. بدون بسر بردن در روسیه نمی شود فرهنگ آنها را درک کرد. حکومت روسیه برای رفاه مردم تمام هم خود را بکار می برد. برخی اوقات تلاش آن در تناقض با منافع آمریکا در می آید اما این به معنای آن نیست که روسیه کشور بد است.

این سرباز آمریکایی در کوتاه مدتی که در سن پترزبورگ بسر برد با دوستان جدیدی آشنا شد و از جاذبه های پایتخت پیشین روسیه دیدن کرد و برداشت خود از این کشور را عوض کرد. او گفت: "روس ها افراد بسیار نیرومند، با غرور و خوب هستند. من از سن پترزبورگ خیلی خوشم آمده و این شهر با شهر های آمریکایی فرق فاحشی دارد. من در این شهر تعداد زیاد دوستان جدید را پیدا کردم ولی هر چه قدر تلاش کردم باز هم نتوانستم سوپ برش روسی را بخورم ولی این چیز غیر عادی نیست.

"دیوید لترسون" در پایان گفت: سن پترزبورگ شهری قشنگ و آکنده از تاریخ و دارای قصر های تزارها و ساختمن های قدیم است. من باز هم می خواهم از این کشور دیدن کنم و به اورل، سیبری و خاور دور بروم".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала