آمادگی روسیه برای اجرای تفاهم نامه لغو روادید گردشگری با ایران

© Fotolia / MasterSergeantآمادگی روسیه برای اجرای تفاهم نامه لغو روادید گردشگری با ایران
آمادگی روسیه برای اجرای تفاهم نامه لغو روادید گردشگری با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر روسیه در تهران بیان داشت: روسیه آمادگی لازم را برای برداشتن روادید گردشگری با ایران دارد و برای اجرایی شدن تفاهم نامه بین دو کشور، منتظر اعلام آمادگی طرف ایرانی هستیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، لوان جاگاریان روز شنبه در جلسه ای با مدیران استان کرمانشاه بیان داشت: با توجه به روابط مطلوب بین ایران و کشور روسیه همکاری تنگاتنگی به منظور صدور روادید در بخش های مختلف وجود داشته و دارد.
سفیر روسیه در تهران ادامه داد: امروز ایرانیان به راحتی می توانند با مراجعه به سفارت روسیه یا کنسولگری های این کشور در ایران روادید لازم برای سفر به روسیه را دریافت نمایند.
وی افزود: در سفرآقای روحانی به مسکو مقرر شد که صرفا گردشگران با توجه به شرایط ویژه گردشگری بدون نیاز به روادید سفرهای خود را انجام دهند، اما این تفاهم تاکنون عملی نشده است. طرف روسی به منظور اجرای این تفاهم نامه آمادگی های لازم را ایجاد کرده و برای اجرای آن منتظر ایجاد آمادگی در طرف ایرانی است.
وی بیان داشت که ایران و روسیه همکاری های مطلوبی در زمینه های سیاسی، اقتصادی و نظامی دارند و روسیه امیدوار است که این روابط بیش از پیش تقویت شود.
جاگاریان تاکید کرد: روسیه و ایران به صورت مشترک زیرفشارهای ایلات متحده هستند و این موضوع ما را وادار می کند که همکاری های بیشتری با هم داشته باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала