عربستان، مناطق شیعه نشین را تخریب می کند

© AFP 2023 / Tomohiro Ohsumiعربستان، مناطق شیعه نشین را تخریب می کند
عربستان، مناطق شیعه نشین را تخریب می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان سعودی نمی خواهد هیچ موجود زنده‌ای در مناطق شیعه نشین العوامیه باقی بماند.

عربستان سعودی در حال تخریب کامل منطقه شیعه نشین العوامیه در این کشور است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و اخبار فعالان داخلی در کشور عربستان، همگی از ویرانی و تخریب منطقه شیعه نشین العوامیه در عربستان به دست نیروهای سعودی حکایت دارد.

روزنامه میدل ایست آی در گزارشی از حمله نیروهای ارتش سعودی به  افراد به اصطلاح «مسلح» در شهرک شیعه نشین العوامیه، نوشت: "نگرانی و ترس از افزایش حملات به این شهرک در حال افزایش است".

این روزنامه در ادامه می افزاید، عکس های ماهواره ای از میزان زیاد ویرانی این شهر در طی محاصره چند ماهه و جان باختن دست کم 12 نفر را تا کنون به دنبال داشته است.تصاویر ماهواره ای نشان می دهد، محله های مسکونی العوامیه به ویژه محله تاریخی الموسره به طور کامل به ویرانه تبدیل شده است.

«امین نمر» از ساکنان سابق الشویکه در خصوص از بین بردن شیعیان در این منطقه می گوید: "بیم آن می رود که دولت سعودی حملات خود را به العوامیه که اغلب ساکنان آن شیعه هستند، گسترش دهد زیرا «آنان نمی خواهند هیچ چیز در العوامیه زنده بماند».

گقتنی است، درگیری ها در العوامیه هنگامی آغاز شد که دولت سعودی از تخریب الموسره و بنای مجدد آن خبر داد زیرا دولت مدعی است، افراد مسلح از  این محله استفاده می کنند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала