ترس بزرگ انسان معاصر چیست؟

© Fotolia / Peach100ترس بزرگ انسان معاصر چیست؟
ترس بزرگ انسان معاصر چیست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان بزرگترین واهمه بشر معاصر را کشف نمودند. این ترس جنگ یا فقر نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وب سایت EurekAlert و بر اساس مطالعات روانشناسان از دانشگاه بریگهام یانگ (ایالات متحده آمریکا) ،تنهایی و انزوای اجتماعی تهدید بزرگ بشر در عصر معاصر است.
نتایج تحقیقات این دانشمندان در 125 کنوانسیون سالانه انجمن روانشناسی آمریکا منتشر شده است. به گفته کارشناسان، رابطه با افراد دیگر نیاز انسانی برای سلامت روانی افراد است و کلید بقای بشریت است.

به نقل از مطالعات انجام شده توسط سازمان AARP، 42،6 میلیون بزرگسال آمریکایی بالاتز از 45 سال از تنهایی مزمن رنج می برند. بر اساس سرشماری در سال 2014، بیش از یک چهارم از جمعیت این کشور تنها زندگی می کند، و بیش از نیمی از شهروندان هم ازدواج نکرده اند.

دانشمندان برای رسیدن به این مطالعه دو آزمایش انجام داند. آزمایش اول شامل 148 مقاله علمی، بر روی 300 هزار داوطلب انجام شد. بر اساس این مطالعه، روابط اجتماعی قوی موجل کاهش 50 درصدی خطر ابتلا به مرگ زودرس می شود.
بر اساس مطالعه دوم، که بر روی 3.4 میلیون نفر در شمال امریکا، اروپا، آسیا و استرالیا صورت پذیرفت، انزوای اجتماعی و یا تنهایی خطر ابتلا به مرگ زودرس را افزایش می دهد. این عامل حتی از چاقی نیز با آمار مرگ و میر بیشتری رو به رو است.

کارشناسان معتقدند که روابط اجتماعی بر سلامت افراد بسیار تاثیر داد. ساخت مراکز تفریحی و پارک ها برای بازنشستگان کمک بسزایی در این پدیده جهانی دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала