ته سیگارهایتان را به آسفالت تبدیل می کنند

© Fotolia / IvanmateevПальцы ломают сигарету
Пальцы ломают сигарету - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک تیم علمی دانشگاه استرالیا به رهبری دانشمند ایرانی برای خلاص شدن از ته سیگارها تصمیم گرفته آنها را در تهیه آسفالت خیابان مورد استفاده قرار دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، تیم علمی دانشگاه آر.ام.‌آی.‌تی استرالیا به رهبری دانشمند ایرانی، شیوه‌ای را برای خلاص‌شدن ایمن از دست ته‌سیگارها و استفاده از آن‌ها در تولید آسفالت ارائه داده است.

در تحقیقات این گروه علمی از دانشگاه آر.ام.آی.تی مشخص شده که سالانه 6 تریلیون سیگار تولید می شود و این مسزان 1.2 میلیون تن ته سیگار تولید می کند که در شمار زباله های سمی هستند.

سال گذشته همین تیم از ته سیگارها برای ساخت آجر استفاده کرد ه با این شیوه مانع از ورود مواد شیمیایی سمی به محیط زیست شدند و از طرف دیگر کیفیت آجرها نیز بهتر شد. افزودن ته سیگار باعث می شود که انرژی مورد نیاز برای پخت آجرها نصف شود و ویژپی عایق محصول نهایی را بالا می برد.

محققان در مطالعه‌ای جدید به رهبری دکتر "عباس مهاجرانی"، دانش‌آموخته دانشگاه شیراز،  از آن زمان تاکنون، در حال بررسی چگونگی بهره بردن از ته سیگارها در تولید آسفالت بوده‌اند. آن‌ها نخست ته‌سیگارها را در داخل موم پارافین و قیر طبیعی قرار دادند و این مخلوط، مواد شیمیایی مرگبار داخل ته سیگارها را حبس می‌کند و مانع از ورود آن‌ها به داخل آسفالت و در نهایت محیط زیست می‌شود. سپس ته‌سیگارهای محبوس شده، به مخلوط داغ آسفالت اضافه می‌شوند.

این تیم نمونه های آسفارت با استفاده از ته سیگار را آزمایش کرده و به این نتیجه رسید که آسفالت محتوی ته سیگار توانایی تحمل ترافیک های سنگین را دارد و گرمای کمتری از نور خورشید جذب می کند.

با این روش کشورها می توانند زباله های محیط زیست را کاهش دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала