روحانی با پایان مراسم تحلیف رسما کار خود را آغاز کرد +عکس

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiواکنش روحانی خطاب به بی احترامی روز قدس :«آسیاب به نوبت» +فیلم
واکنش روحانی خطاب به بی احترامی روز قدس :«آسیاب به نوبت» +فیلم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی امروز پس از پایان مراسم تحلیف، رسما دور دوم ریاست جمهوری خود را در جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در مراسم رسمی تحلیف حسن روحانی در مجلس شورای اسلامی ایران بیش از 1200 مهمان داخلی و خارجی از کشورهای مختلف حضور دارند و به طور مستقیم از شبکه خبر سیما و رادیو سراسری پخش شد.

گفتنی است که 108 خبرنگار مقیم متعلق به 64 رسانه از کشورهای اتریش، اسپانیا، استرالیا، افغانستان، امارات، امریکا، انگلستان، ایتالیا، آذربایجان، آلمان، ترکیه، چین، روسیه، ژاپن، سوریه، سوئیس، عراق، فرانسه، فلسطین، قطر، کره شمالی، کویت و لبنان مراسم تحلیف را پوشش رسانه‌ای دادند. از جمله مهمترین رسانه‌های حاضر در مراسم، خبرگزاری‌های AFP, AP, UPI، بلومبرگ، تیما، آنسا، شین هاوا، آناتولی و کیودو، روزنامه‌های تایمز، ایندیپندنت، فاینشنال تایمز،‌ آساهی، ون هویی و یومیوری، تلویزیونهای الجزیره،المنار، فونیکس، راشاتودی CNN, NBC, ZDF, ARD, CBS, CCTV و موسسه عکس گتی ایمیجز و نشریه تایم از مهم‌ترین رسانه‌های پوشش‌دهنده این رویداد بودند.

علیرضا افتخاری و داریوش ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون نیز به نمایندگی از هنرمندان کشور در این مراسم حضور داشتند. علاوه بر اینها، سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش، سرلشکر صفوی دستیار و مشاور رهبر انقلاب، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و سردار اشتری فرمانده ناجا و همچنین فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این مراسم حضور دارد.

8 رئیس‌جمهور و 19 رئیس مجلس در مراسم تحلیف حکم ریاست جمهوری حسن روحانی حضور یافتند.

 حضور پیشوایان اقلیت‌های دینی در مراسم تحلیف روحانی نیز اهمیت زیادی دارد.

حسن روحانی برای ادای سوگند ریاست جمهوری پشت تریبون مجلس قرار گرفت و در پایان برگزاری مراسم تحلیف، سران و مقامات کشورهای خارجی حاضر در مراسم، با حضور روسای قوای سه گانه، عکس یادگاری گرفتند.

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала