گزارش و تحلیل

خط قرمز برای خروج ایران از برجام کجاست؟

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniخط قرمز برای خروج ایران از برجام کجاست؟
خط قرمز برای خروج ایران از برجام کجاست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در حالی که واشنگتن تحریم های جدیدی را علیه ایران را تدارک می بیند، در تهران خود را برای دادن پاسخ متقابل به اقدامات آمریکا آماده می کند.

مقامات ایرانی نظرات مختلفی در نقابل تحریم های جدید آمریکا دارند؛ برخی معتقدند که ایران باید به تعهدات خوذ پایبند باشد و برخی نیز موضوع خروج ایرام از برجام را مدنظر دارند.
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران معتقد است که آمریکا با این تحریکات خواهان فشار بر ایران بوده که ما را مجبور به زیرپا گذاشتن برجام کند، از اینرو باید صبور بود و فریب این ترفندها را نخورد. وی اعلام کرد؛ چرا ما باید این برجام را زیر پا بگذاریم؟ اجازه دهید آمریکایی ها این توافق نامه را آتش بزنند. ما باید عاقلانه رفتار کنیم و احساساتی عمل نکنیم.
با این حال عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران نیز اعلام کرد؛ ما به برجام وابستگی‌ نداریم که بخواهیم به هر قیمتی آن را حفظ کنیم. این موضوع را همه جا چه در جلسات داخلی و چه در جلسات خارجی گفتیم و تهران تا زمانی پایبند برجام خواهد بود که برایش منافع داشته باشد و هروقت منافع برجام کمتر از هزینه‌هایش باشد لحظه ای تردید نخواهیم کرد که از برجام خارج شویم.
منافع ایران در توافق هسته ای شامل چه مواردی می شود و خط قرمز ایران برای خارج شدن از برجام چیست؟
حسن بهشتی پور تحلیلگر سیاسی شبکه انگلیسی زبان "پرس تی وی" و کارشناس روابط بین الملل و مسائل هسته ای در گفت و گو با اسپوتنیک اعلام کرد؛ در صورتی که روسیه و پنج کشور بین المللی با ایران بر علیه آمریکا همکاری نکنند، ایران مجبور به خارج شدن از برجام می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала