داد سازمان ملل از ظلم داعش به ایزدی ها درآمد

© REUTERS / Muhammad Hamed Езидский мальчик, выкупленный у ДАИШ, обнимает свою бабушку
Езидский мальчик, выкупленный у ДАИШ, обнимает свою бабушку - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان ملل از جامعه بین الملل خواست تا جنایات داعش را رسما نسل کشی شناخته و برای نجات ایزدی ها اقدام کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، کمیته مستقل تحقیقات حقوق بشر سازمان ملل از جامعه بین المللی خواست تا جنایتات داعش را رسما نسل کشی شناخته و در تلاشی جمعی به نجات ایزدی ها از دست داعش اقدام کنند.

این منبع اعلام کرد که جنایات داعش علیه ایزدی های سوریه به اندازه ای رسیده است که می توان آن را رسما نسل کشی اعلام کرد.

این کمیته مستقل از سال 2011 در زمینه نقض حقوق بشر در جنگ های داخلی سوریه مشغول تحقیق است. این کمیته روز پنجشنبه در پایان سومین سال آغاز جنایت های داعش در عراق و سوریه با صدور بیانیه ای از همه کشور های جهان خواسته است تا در اقدامی متحد پرونده جنایت های این گروه در مورد ایزدی​ ها را به مراجع قانونی بین المللی ارجاع کنند.

در این بیانیه اشاره شده است که چگونه داعش در روز سوم اوت سال 2014 به ایزدی های سنجار عراق یورش برد و طی روز های بعد بدنبال کشتن صد ها نفر از مردان آن ها هزاران زن و دختر ایزدی را برای استفاده های جنسی به اسارت گرفتند.

داعشی ها قبل از فرار از شهرهای سوریه شمار زیادی از کودکان و زنان ایزیدی را به اسارت گرفته و با خود برده اند. در حال حاضر از سرنوشت هزاران نفر از مردان و پسران خرد سال ایزدی اطلاعی در دست نیست، هشدار داده است که این جنایت ها و نسل کشی ها همچنان بدون آن که به آن ها پرداخته شود، ادامه دارند، و از جامعه بین المللی خواسته است تا این جنایت ها را رسما نسل کشی اعلام کنند.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала