دیدار با وزیر خارجه عربستان مقدمه ای برای برقراری ارتباط با عربستان نیست

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار با وزیر خارجه عربستان مقدمه ای برای برقراری ارتباط با عربستان نیست
دیدار با وزیر خارجه عربستان مقدمه ای برای برقراری ارتباط با عربستان نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه ایران گفت: دیدار با وزیر امور خارجه عربستان، الزاما مقدمه‌ای برای برقراری روابط دیپلماتیک با ریاض نبوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شریان نیوز، محمد جواد ظریف در خصوص دیدار با وزیر خارجه عربستان و مقدمه برقراری مجدد روابط دیپلماتیک اظهار داشت: الزاما چنین موضوعی نیست، چرا که در این جلسات بین المللی افراد به طور طبیعی با یکدیگر سلام و احوال‌پرسی می‌کنند، به‌ویژه ما و عربستان که به عنوان دو وزیرخارجه، سابقه‌ای طولانی در ارتباط با یکدیگر هم داشته‌ایم.

ظریف در ادامه افزود: به نظر من صحبت در خصوص یک ادبیات دیپلماتیک بیشتر از این جای بحث و سخن ندارد، هر چند ما برای مردم جهان اسلام بر اساس تعالیم جمهوری اسلامی، روابط خوب با همسایگان‌مان را خواستاریم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران ضمن بیان این‌که با توجه به نگاه عربستان به منطقه، دلیلی بر ادامه سیاست‌های سعودی‌ها نمی‌بینیم، تصریح کرد: اما به هر حال سیاست‌های دنبال شده ریاض مثبت نبوده و صلح و ثبات را در منطقه به خطر انداخته است.

وی ادامه داد: سیاست‌های عربستان به‌ویژه مردم یمن را با مشکلات اساسی مواجه کرده، ضمن آن‌که هیچ فایده‌ای هم برای دولت سعودی به‌همراه نداشته است و امیدواریم عربستان در سیاست‌های خود در این‌باره تجدید نظر کند.

ظریف در خصوص تبادل زندانیان ایران و آمریکا بیان داشت: هنوز گفت‌وگویی در این زمینه صورت نگرفته، البته متاسفانه دولت واشنگتن در ماه‌های گذشته تعداد قابل توجهی از شهروندان ایرانی را با ادعاهای بی اساس در آمریکا و کشورهای دیگر دستگیر کرده و یا درخواست بازداشت آن‌ها را صادر کرده است.

وزیر امور خارجه ایران در پایان تصریح کرد: ما هم امیدواریم آمریکا به این رفتار خود خاتمه دهد تا شاهد آزادی و بازگشت هم‌وطنانمان باشیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала