تهران و مسکو جزئیات برنامه سوریه را مشخص کردند

© Sputnik / Alexey Filippovتعیین اهداف برگزاری مذاکرات جدید سوریه در آستانه
تعیین اهداف برگزاری مذاکرات جدید سوریه در آستانه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در دیدار حسین انصاری با میخاییل باگدانوف جزئیات موضوع منطقه کاهش تنش در سوریه بحث و بررسی شد.

به گزارش اسپوتنیک، حسین انصاری معاون وزیر امور خارجه ایران و میخاییل باگدانوف معاون رییس جمهور در امور خاورمیانه و افریقا و همچنین معاون وزیر امورخارجه روسیه درباره تشکیل منطقه کاهش تنش در سوریه به گفتگو نشستند.

باگدانوف در پاسخ به خبرنگار تاس گفت: «ما درباره همه موضوعات گفتگو کردیم (درباره مناطق کاهش تنش در سوریه) و در چارچوب برنامه مشترک کار در نشست آستانه و کشورهای ضامن برای قطع عملیات نظامی در سوریه به تبادل نظر نشستیم».

وی همچنین توضیح داد: «همانطور که می دانید، روسیه، ایران و ترکیه پیشنهاد پروسه حل و فصل صلح آمیز در سوریه را مطرح کردند. البته، کشورهای اردن، امریکا و سازمان ملل نیز به عنوان ناظر حضور دارند».

در ماه مه هیات روسیه، ایران و ترکیه در چارچوب مذاکرات آستانه در خصوص تشکیل چهار منطقه کاهش تنش در سوریه توافق کردند. استان های ادلیب و برخی مناطق استان های همجوار از جمله حلب، لاذقیه و حما و بخش شمالی حمص، بخش شرق غوطه و استان های جنوبی درا و القنیطره در نقشه مذکور قرار دارند.

طبق توافقات، از روز 6 مه هرگونه عملیات نظامی و پرواز هواپیما ممنوع شد. این سند برای مدت شش ماه تنظیم شده و پس از آن به طور خودکار تمدید خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала