انتقال سرورهای پیام رسان تلگرام به ایران

© Sputnikانتقال سرورهای پیام رسان تلگرام به ایران
انتقال سرورهای پیام رسان تلگرام به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمود واعظی ، وزیر ارتباطات از نتیجه مثبت مذاکره با شبکه پیام رسان تلگرام برای انتقال سرور به ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویداد 24، محمود واعظی ، وزیر ارتباطات ایران از نتیجه مثبت مذاکره با شبکه پیام رسان تلگرام برای انتقال سرور به ایران خبر داد. محمود واعظی در حاشیه مراسم افتتاح پارک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات با تایید موضوع نصب شبکه های تحویل محتوا (CDN) از سوی تلگرام در ایران گفت: بله این موضوع درست است و زمانی که سرور وجود نداشته باشد CDN روی آن نصب نمی شود.
وی گفت: کار بزرگی انجام شده است به نحوی که برای کانال های پرظرفیت و کانال هایی که مراجعه زیادی دارد، تلگرام سرور خود را به ایران آورده است و روی آن CDN نصب کرده است.
وزیر ارتباطات ایران توضیح داد: هم اکنون کار در حال انجام است و این شروع یک کار بزرگ است و من فکر می کنم باید اجازه دهیم همین سیاست که بین ما و مدیر تلگرام توافق شده است پیش برود.
واعظی تصریح کرد: ما گام به گام در این زمینه پیش می رویم و امیدواریم همانطور که وعده کردیم انتقال سرورهای تلگرام به ایران نتیجه برسد.
وی با تاکید بر اینکه مذاکرات با این شبکه پیام رسان نتیجه داده است و موضوع، یکطرفه نیست خاطرنشان کرد: اینکه تلگرام در ایران در حال نصب CDN است نتیجه توافقات ما و تلگرام است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала