تیلرسون: امیدواریم روسیه و ایران سیگنال ما را بفهمند

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر در ملاقات تیلرسون و ولیعهد سعودی چه گذشت؟
در ملاقات تیلرسون و ولیعهد سعودی چه گذشت؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه امریکا اظهار کرد که واشنگتن روی همکاری های روسیه برای حل مشکلات جهانی همچنان حساب می کند.

به گزارش اسپوتنیک، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا اظهار کرد که واشنگتن همچون گذشته برای حل مسائل مهم جهانی و چالش های پیش رو با روسیه همکاری خواهد کرد و تحریم های وضع شده علیه روسیه به هیچ عنوان ضرورتی ندارند.

رکس تیلرسون در ادامه می گوید: «رای متحد نمایندگان کنگره به مصوبه تحریم ها علیه روسیه نشان دهنده تمایل امریکا برای برداشته شدن گام متقابل از طرف روسیه در راستای بهبود روابط با امریکاست. ما امیدواریم که همکاری با روسیه در حل مسایل مهم جهانی ادامه پیدا کند و تحریم های وضع شده ضرورت اجرایی نداشته باشند».

وی همچنین خاطر نشان کرد که امریکا به جدیت با دوستان و شرکایش کار می کند تا رسویه، ایران و کره شمالی سیگنال هایش را متوجه شوند.

روز پنج شنبه مجلس سنای امریکا مصوبه تحریم علیه روسیه، ایران و کره شمالی را تایید کرد. پیشتر در همین هفته اتاق نمایندگان مجلس کنگره امریکا سندی را با اکثریت موافق به تصویب رساند. روز جمعه در کاخ سفید اطلاع دادند که ترامپ این مصوبه را امضا خواهد کرد.

علاوه بر اینها مصوبه مذکور شامل تحریم های بیشتر علیه اقتصاد روسیه خواهد شد، اما عملا رییس جمهور امریکا قدرت لغو تحریم های جدید یا تحریم هایی که بدون تایید مجلس کنگره اعمال می شوند را نخواهد داشت.

به این ترتیب، قدرت تصمیم گیری و عملکرد رییس جمهور در سیاست خارجی کم می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала