هشدار سردار رسول سنایی راد به آمریکا

© AP Photo / Claude Parisناو هواپیمابر «نیمتس» آمریکا
ناو هواپیمابر «نیمتس» آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پیامدهای رفتار آمریکا در خلیج‌فارس می‌تواند سنگین باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، سردار رسول سنایی‌راد معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در خلیج فارس گفت: این رفتارها‌ می‌تواند تبعات سنگینی برای آمریکایی‌ها داشته باشد.

وی افزود: می‌توان احتمال داد که این اقدام آمریکایی‌ها نوعی اقدام خودسرانه فردی باشد و نه اقداماتی در سطح بالا و هماهنگ‌شده، احتمال دیگر آن است که آمریکایی‌ها به‌دنبال تست زدن رفتار ما از طریق اجرای مانور قدرت باشند که باید به آنها اخطار داد که به این گونه رفتارهای تحریک‌کننده و غیرحرفه‌ای پایان دهند چرا که تمام مسئولیت اقداماتی از این دست به‌عهده آمریکایی‌ها است.

سردار سنایی خاطرنشان کرد: رفتار حرفه‌ای و خویشتندارانه نیروهای ایرانی نباید باعث به‌وجود آمدن باور غلط در آمریکایی‌ها و هرگونه تلقی غلط شود و این یک نوع رفتار منطقی در قبال رفتار‌های غیرمسئولانه آمریکایی‌ها از سوی نیروهای ایرانی است.

به گزارش رویتر،یکی از این نوع موارد چند روز پیش اتفاق افتاد. در آنزمان کشتی نیروی دریایی آمریکا پس از نزدیک شدن شناور ایرانی دست به شلیک هشدار زد.

سپس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد که روز جمعه 20 ماه ژوئیه، از ناو هواپیمابر «نیمتس» آمریکا بالگردی پرواز کرد که به قایق موشکی ایرانی نزدیک شد. ملوانان آمریکایی چند شلیک هشدار انجام دادند.

به گفته سپاه پاسداران، نظامیان ایرانی هیچگونه واکنشی نسبت به رفتار «تحریک آمیز»آمریکایی ها نشان ندادند و پس از آنکه شناورهای آمریکایی آن منطقه را ترک کردند به گشت زنی ادامه دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала