امریکا باید 300 کارمند خود را از روسیه برگرداند

© Sputnik / Alexei FilippovУстановка ракеты-носителя "Союз-ФГ" с пилотируемым кораблем "Союз-МС-04" на Гагаринский старт космодрома "Байконур"
Установка ракеты-носителя Союз-ФГ с пилотируемым кораблем Союз-МС-04 на Гагаринский старт космодрома Байконур - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه از امریکا خواست که تا اول سپتامبر سال جاری 200 تا 300 دیپلمات خود را از روسیه خارج کند.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که از ایالات متحده امریکا خواسته شده تا روز اول سپتامبر سال جاری تعداد دیپلمات های خود را مطابق با دیپلمات های روسیه در امریکا کاهش دهد. این کار به معنی آن است که تعداد دیپلمات های امریکا و کارمندان مراکز کنسولگری در فدراسیون روسیه تا 455 نفر کمتر خواهد شد.

در حال حاضر نزدیک به 600 تا 700 نفر در نهادهای دیپلماتیک امریکا در فدراسیون روسیه مشغول به کار هستند. این اقدام برای امریکا دردناک خواهد بود.

علاوه بر این از امریکا خواسته شده که از روز اول اوت انبارهای متعلق به سفارتخانه امریکا در مسکو و باغ های سفارتخانه را تحویل دهد.

این نت از طر یق وزارت خارجه به دست جون تفت سفیر امریکا در روسیه ارسال شده است. اقدامات مذکور در پاسخ به سیاست های امریکا و تحریم های جدید این کشور علیه روسیه اتخاذ شده است. سفیر امریکا به نوبه خود اظهار کرد که از این اقدام روسیه اظهار تاسف می کند.

روز پنج شنبه مجلس سنای امریکا تحریم های جدیدی را علیه روسیه، ایران و کره شمالی وضع کرد. پیشتر طی هفته جاری اتاق نمایندگان مجلس کنگره امریکا سندی را با اکثریت آراء (419 رای موافق در مقابل 3 رای مخالف) به امضاء رساند. این مصوبه برای امضای نهایی رییس جمهور به کاخ سفید ارسال شده و رییس جمهور حق دارد آن را وتو کند.

اواخر سال گذشته بعد از اینکه امریکا نت مربوط به 35 نماینده دیپلماتیک امریکا را ارسال کرد، از روسیه خواست که باغ های خارج از شهر در نیویورک و ساختمان سفارتخانه روسیه در واشنگتن را تحویل دهد. وزارت امور خارجه روسیه به رییس جمهور پوتین پیشنهاد داد که علاوه بر اخراج همان تعداد از دیپلمات های امریکایی، منع استفاده از ویلاهای خارج شهر و انبارهای متعلق به سفارتخانه را نیز اعمال کنند.

در آن زمان ولادیمیر پوتین اظهار کرد که به جای اقدام متقابل، با نظارت بر خط مشی سیاسی کاخ سفید، گام هایی برای از سرگیری روابط روسیه — امریکا خواهند برداشت.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала