امنیت ایران و افغانستان درهم تنیده و ناگسستنی است

© AP Photo / Vahid Salemiامنیت ایران و افغانستان درهم تنیده و ناگسستنی است
امنیت ایران و افغانستان درهم تنیده و ناگسستنی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان و علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی ایران روز دوشنبه ملاقات کردند.

در این دیدار دو مقام در خصوص مهم‌ترین تحولات امنیتی منطقه، روند همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های اقتصادی، امنیتی، آب‌های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با تروریسم به تبادل نظر پرداختند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دریابان علی شمخانی این ملاقات انفجار تروریستی در کابل که به کشته و مجروح شدن جمع زیادی از شهروندان کشور افغانستان منجر شد را محکوم کرد.
وی به در هم تنیدگی و غیر قابل گسست بودن امنیت جمهوری اسلامی ایران و افغانستان اشاره کرده و افزود: مقابله با شکل‌گیری و گسترش گروه‌های تروریستی نیازمند اقدامات منسجم و هماهنگ میان کشورهای همسایه است.
شمخانی نسبت به تداوم حمایت‌های مالی و اطلاعاتی و تسلیح گروه‌های تروریستی توسط برخی کشورهای منطقه با پوشش ایجاد مدارس دینی و موسسات اجتماعی ابراز نگرانی کرده و خاطر نشان نمود: این روند موجب گسترش ناامنی، نزاع‌های فرقه‌ای و مذهبی و مخدوش شدن اقدامات دولت افغانستان برای پیگیری فرآیند توسعه و سازندگی در این کشور می‌شود.
بنا بر این گزارش، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور افغانستان نیز در این دیدار به همکاری‌های سازنده ایران در تشکیل دولت وحدت ملی در افغانستان بر تداوم مسیر مذاکره به منظور تقویت اقتدار و انسجام دولت وحدت ملی تاکید کرد.
وی اظهار کرد: افزایش بی‌ثباتی و تفرقه سیاسی در افغانستان زمینه‌ساز تقویت و نفوذ تروریسم و شکل‌گیری ناامنی قابل گسترش به سایر کشورهای منطقه است.
اتمر بیان داشت: نیروهای نظامی و امنیتی افغانستان با بهره‌گیری از توانمندی‌های بومی تلاش مستمر و موثری را برای ریشه کنی تروریسم و مقابله با تحرکات اشرار به ویژه در مرزهای مشترک دو کشور اعمال کرده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала