انتقاد تند امارات از سخنان رهبر قطر

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر Строящиеся небоскребы в столице Катара Дохе
Строящиеся небоскребы в столице Катара Дохе - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه امارات معتقد است که سخنان امیر قطر نه تنها بحران را حل نمی کند که حتی عمیق تر خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، امیر قطر برای اولین بار پس از وقوع بحران با چهار کشور عربی سخنرانی کرد. پیام تلویزیونی امیر از کانال ماهواره ای الجزیره نیز پخش شد. وی اظهار کرد قطر به شرطی آماده گفتگو است که هیچ کس در امور داخلی این کشور دخالت نکرده و سعی در دیکته کردن شرایط نداشته باشد. رهبر قطر کمپین کشورهای عربی علیه قطر را تلاش برنامه ریزی شده برای سیاه نمایی حکومت قطر در مقابل جامعه جهانی نامید.

وزیر امورخارجه امارات در صفحه تویتر خود می نویسد: «من می خواستم که سخنان شیخ تمیم راهی برای بازنگری بحران باشد. مواضع او کاملا روشن است و تکرار آنها بحران را عمیق تر می کند. گفتگو باید لازم و با میل و رغبت باشد، اما او باید در مواضع خود بازنگری کند.

عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر اوایل ماه ژوئن روابط دیپلماتیک و خطوط ارتباطی را با قطر قطع کرده، این کشور را به حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی سایر کشورها متهم کردند. بدترین نقطه این جریان برای قطر اقداماتی بود که همسایگان و شرکایش در شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس علیه او اتخاذ کردند.

عربستان سعودی، امارات و بحرین نه تنها روابط دیپلماتیک را قطع کردند که حتی مسیرهای هوایی، دریایی و زمینی را بستند و از شهروندان قطر خواستند ظرف دو هفته از سه کشور نامبرده خارج شوند.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала