کشورهای عربی شش درخواست خود از قطر را اعلام کردند

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر Набережная Корниш в столице Катара Дохе
Набережная Корниш в столице Катара Дохе - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیپلمات های امارات عربی متحده، عربستان سعودی، مصر و بحرین اعلام کردند هر گونه میانجیگری در بحران فعلی در رابطه با قطر باید بر اساس فهرست شش ماده ای درخواست ها از دوحه انجام شود که در نشست 5 ژوئیه وزیران خارجه کشور های عربی در قاهره به تصویب رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری اماراتی WAM، دیپلمات های عربی در یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک اعلام کردند مبارزه با افراطی گری و تروریسم، دست برداشتن از تحریکات و فراخواندن به ناسازگاری و خشونت، رعایت توافقنامه های مصوبه در چارچوب شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس در سالهای 2013 و 2014 و رعایت همه تصمیمات اجلاس سران اعراب و امریکا در ریاض در ماه مه 2017 از جمله درخواست ها از دولت قطر هستند.
علاوه براین درخواست عدم دخالت در امور داخلی و دست برداشتن از حمایت از گروه های غیر فانونی و اصل مسئولیت همه کشور های عضو جامعه بین المللی در زمینه مبارزه با افراطی گری و تروریسم ذکر شده است.
چهار کشور عربی خاطرنشان کردند دوحه تا به حال هیچگونه گام جدی در راه اجرای درخواست های مطرح شده در ماه ژوئن برنداشته است.
روز چهارشنبه کشورهای عربی نامبره تعداد درخواست های خود از قطر را از 13 به 6 کاهش دادند و از جمله درخواست تعطیل شبکه تلویزیونی الجزیره و اخراج فوری اعضای سازمان های اسلام گرا از این کشور را از فهرست مربوطه حذف کردند.
عربستان سعودی، بحرین ،مصر و امارات در اوایل زوئن قطر را به حمایت از تروریسم و گروهک های تروریستی متهم کرده و روابط دیپلماتیک با دوحه را قطع کردند. قطر تمام اتهامات را رد نمود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала