انتشار اطلاعاتی درباره پایگاه های آمریکا در سوریه

© AP Photoفرستاده اوباما برای دومین بار از آغاز سال جاری وارد کوبانی شد
فرستاده اوباما برای دومین بار از آغاز سال جاری وارد کوبانی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری آنادولو ترکیه اطلاعاتی درباره محل های استقرار پایگاه های نظامی آمریکا در سوریه منتشر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آنادولو، دو پایگاه هوایی آمریکا از سال 2015 در منطقه رمیلان و استان حسکه مستقر هستند. در مارس سال 2016 برای استقرار بالگردها پایگاهی در اطراف شهر عین العرب دایر کرد که نقطه سر راه در یکی از مسیر های کمک رسانی نظامی ایالات متحده به کردهای سوریه است.
علاوه بر این سه پایگاه دیگر در استان حسکه ذکر شده است. در یکی از آنها که برای مبارزه با داعش در نظر گرفته شده اند، صد نظامی امریکایی و در دیگری حدود 150 نفر از آنها مستقر هستند. دو پایگاه در شهر منبیج مستقر هستند که از آنجا عملیات علیه نیروهای ارتش آزاد سوریه اجرا می شود. همچنین از وجود دو پایگاه دیگر در شمال استان رقه خبر داده می شود.
در دو پایگاه نه فقط نظامیان آمریکایی بلکه فرانسوی مستقر هستند. از پایگاه سوم برای ارسال تجهیزات برای نیروهای کرد و همچنین به عنوان مرکز ارتباطی نیروهای ائتلافی و پایگاه عملیات برای مختل کردن ازتباطات داعشی ها استفاده می شود.
خبرگزاری آنا دولو خاطرنشان می سازد که تکیه گاه های نیروهای آمریکایی اغلب به عنوان "ناحیه بسته" و مراکز سری نشانه گذاری می کردند. نظامیان در این پایگاه ها در تماس های خود با فرماندها، ن اهداف حملات هوایی و توپخانه ای را تدقیق کرده و به آموزش دادن نیروهای محلی و برنامه ریزی عملیات می پردازند. همچنین یگان های شرکت کننده در عملیات جنگی فعال در این پایگاه ها مستقر هستند.
به گزارش آنادولو، پایگاه های امریکا به سلاح های موشکی و توپخانه ای ، وسایل سیار شناسایی و همچنین ماشین های زرهی از جمله Stryker مجهز هستند.
علاوه بر این نظامیان آمریکایی در مناطق مسکونی و اردوگاه های "اتحادیه دموکراتیک کردها " در کارگاه هایی مستقر هستند که آنها را می توان به سرعت به نقاط عملیاتی تبدیل کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала