گزارش و تحلیل

راهکار رویارویی جهانیان با قلدری های آمریکا

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر منبع: ایران در پاسخ به تمدید تحریم ها خرید کالا از امریکا را متوقف خواهد کرد
منبع: ایران در پاسخ به تمدید تحریم ها خرید کالا از امریکا را متوقف خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امروز مجلس شورای اسلامی در ایران مصوبه ای برای مقابله با اقدامات تروریستی ایالات متحده تصویب کرده که می تواند زمینه ای برای رویارویی جهانیان با قلدری های این کشور به حساب آید.

سالهاست مسئولین و مقامات ایالات متحده جایگاه خود را در جهان گم کرده اند و به خود اجازه می دهند فراتر از قوانین بین المللی عمل کنند.
ایالات متحده حق دارد در مورد عملکرد خود در قبال دیگر کشورها تصمیم بگیرد اما حق ندارد اراده خود را بر دیگران تحمیل کند.
مصوبات کنگره ایالات متحده برای تحریم کشورهای دیگر اگر محدود به ایالات متحده باشد می تواند به عنوان قانون داخلی به حساب آید اما وقتی که کشورهای دیگر را مجبور می کند که به قوانین ایالات متحده عمل کنند، وگر نه آنها نیز مجازات می شوند، آنوقت دیگر از بعد داخلی خارج می شود و به این معنا است که سازمان ملل و مجامع بین المللی را دور زده اند و برای خود قوانین بین المللی تصویب می کنند.

آمریکا اعلام کرد به هر تهدید کره شمالی واکنش شایسته نشان خواهد داد - اسپوتنیک ایران
آیا ایران و امریکا روابط پشت پرده دارند؟
وقتی ایالات متحده به خود اجازه می دهد افراد مختلف در سطح جهان را با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و یا نمایندگان سازمان های جاسوسی خود ترور کند یا اینکه زندان هایی در کشورهای دیگر احداث کند و شهروندان کشورهای دیگر را در این زندان های مخوف زندانی و شکنجه کند این به این معنا است که این کشور هیچ قانون بین المللی ای پایبند نیست.
وقتی رئیس جمهوری این کشور به خود اجازه می دهد برای تفریح و یا برای امتحان کردن سلاح های آمریکایی بر سر مردم دیگر کشورها بمب های آنچنانی بیاندازند و یا اینکه ایالات متحده به خود اجازه می دهد از سلاح های غیر متعارف بر علیه مردمان بی گناه استفاده کند، بیمارستان ها ، مدارس ، عبادتگاه ها و همه جاهایی که افراد بی گناه در آن پناه برده اند را هدف قرار دهد.
یا وقتی که ناو های آمریکایی هواپیمای مسافر بری را هدف قرار می دهند و بعد نظامیان مربوطه تشویق می شوند.
یا وقتی که آمریکایی ها سازمان ملل را فلج می کند و اجازه نمی دهد شورای امنیت در مورد حمله های نظامی همپیمانان این کشور بر علیه زنان و کودکان و سالمندان و بی گناهان تصمیم بگیرد.
یا وقتی ایالات متحده رسما در توطئه برای سرنگونی روسای جمهوری منتخب و حکومت های مردمی منتخب دخالت می کند.
Американские военнослужащие в Афганистане - اسپوتنیک ایران
نگرانی امریکا از عملکرد ایران و روسیه پس از انهدام داعش
یا وقتی ایالات متحده فقط برای فروش اسلحه خود بر کشتار ده ها هزار انسان بی گناه سکوت می کند.
یا وقتی ایالات متحده به خود اجازه می دهد اموال کشورهای دیگر را به نفع خود مصادره کند.
یا وقتی ایالات متحده برای تامین منافع خود سازمان های مخوف تروریستی در سرتاسر جهان ایجاد می کند.
یا وقتی…
در همه این موارد ایالات متحده از قوانین و مقررات بین المللی عبور کرده و متاسفانه چون سازمان ملل و مجامع بین المللی توان رویارویی با این رفتار های ناهنجار را ندارند کشورها باید خود وارد عمل شوند و قوانین و مقرراتی را وضع کنند تا در مقابل این رفتارهای آمریکا بایستند.
شاید این مصوبه مجلس ایران دستی نباشد که به تنهایی صدا دهد اما بدیهی است که این مصوبه می تواند مقدمه ای باشد تا دیگر مجالس در کشورهای دیگر هم چنین مصوبه هایی را تصویب کنند و بدیهی است در این شرایط و وقتی تک تک کشورهای جهان قوانین ضد ترورسیم ایالات متحده تصویب کنند آنوقت مقامات این کشور مجبور خواهند بود مجددا در مورد رفتار های خود در قبال دیگر کشورهای فکر کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала