بازیگر ایرانی جزو 10 بازیگر برتر دنیا شد

© Sputnik / Ekaterina ChesnokovaИранская актриса Таране Алидости на фотосессии фильма Асгара Фархади "Коммивояжер"
Иранская актриса Таране Алидости на фотосессии фильма Асгара Фархади Коммивояжер - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترانه علیدوستی بازیگر ایرانی جزو 10 بازیگر برتر دنیا در سال 2017 انتخاب شد.

به گزارش اسپوتنیک، منتقدین جشنواره سینمایی ترایبک اعلام کردند که ترانه علیدوستی در نیمه اول سال 2017 با ایفا نقش در فیلم «فروشنده» با کارگردانی اصغر فرهادی که برنده جایزه جشنواره کن نیز شده است، در فهرست 10 بازیگر برتر دنیا قرار گرفت.

مولفین که منتقدین جشنواره ترایبک هستند توضیح دادند که حتی نقش های خوب هم ممکن است فراموش شوند، برای همین ما تصمیم گرفتیم آنها را پررنگ کنیم. هر یک از ده بازیگر منتخب در این فهرست بازی های تماشایی دارند. علاوه بر ترانه علیدوستی در این فهرست کریستن دانست، سالما هایک، هولی هانتر و کریستن استوآرت نیز وارد شده اند.

در فیلم فروشنده ، ترانه علی دوستی نقش رعنا را ایفا می کند که با همسرش به آپارتمان جدید نقل مکان می کنند و یک غریبه ناگهان به او حمله میک ند. شهاب حسینی که نقش همسر رعنا را دارد می خواهد مهاجم را پیدا کند، اما رعنا پیوسته استرس دارد. فیلم فروشنده اصغر فرهادی یکی از فیلم های موفق در سینمای ایران است. این فیلم دو جایزه در جشنواره کن و بهترین نقش مرد و همچنین بهترین سناریو دریافت کرده است. علاوه بر این، فیلم فروشنده دارنده جایزه اسکار بهترین اثر به زبان خارجی شده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала