نماینده ویژه روسیه: دنیای عرب باید متحد شود

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر توسعه ی روابط تجاری ایران و قطر
توسعه ی روابط تجاری ایران و قطر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده ویژه روسیه در سازمان ملل گفت که هنوز بحران قطر بر مذاکرات سوریه تاثیر نگذاشته است، اما کشورهای عربی باید به حل و فصل بحران در خاورمیانه کمک کنند.

به گزارش اسپوتنیک، الکسی باراداوکین نماینده ویژه روسیه به روزنامه نگاران گفت که هنوز بحران قطر بر مذاکرات سوریه تاثیر نگذاشته است، اما کشورهای عربی باید به حل و فصل بحران در خاورمیانه کمک کنند.

وی در ادامه توضیح داد: «ما هنوز تاثیر بحران قطر را بر مذاکرات سوریه متوجه نشده ایم، اما اتحاد بیشتر در دنیای عرب برای دستیابی به توافقات در شرایط درگیری و اوضاع خاورمیانه اعم از سوریه، لبنان، یمن و یا هر درگیری و تهدید دیگری اهمیت زیادی دارد.

به گفته وی، مسکو به خاطر بحران در حال توسعه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نگران بوده و از ایشان می خواهد که درگیری را کاهش دهند.

عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر اوایل ماه ژوئن روابط دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کرده و تمامی خطوط ارتباطی را با وارد کردن اتهام حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی سایر کشورها با قطر بستند. چند کشور برای حل این مساله به مذاکرات پیوستند. کویت در این جریان نقش میانجی حل و فصل اختلاف را ایفا کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала