گزارش و تحلیل

ویزای الکترونیکی روسیه برای شهروندان ایران

© Sputnik / Vladimir SergeevГорожане и туристы на Красной площади в Москве
Горожане и туристы на Красной площади в Москве - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویزای الکترونیکی روسیه برای سهولت در اخذ روادید روسیه برای 18 کشور منجمله اتباع جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده است.

روسیه به عنوان بزرگ‌ ترین و قدرتمند ‌ترین عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق، همچنان یک کشور پهناور و محبوب برای بازدید است. سواحل بزرگ نیمه گرمسیری تا مناطق زمستانی و سرد در شمال، همه به خوبی در روسیه دیده می‌شود. به غیر از مسکو و سن پترزبورگ، شهرهای دیگری نیز همچون شرق دور نیز می ‌تواند توریست‌ها و گردشگران بیشتری جذب نماید. توریست‌ها به هر ناحیه ‌ای از روسیه که سفر کنند می‌توانند نشانه ‌ای از این تاریخ غنی این کسور را مشاهده کنند. تقریبا در همه جا بازدید کنندگان می‌توانند نمونه‌هایی از هنر با شکوه را نه تنها در موزه‌ها ، بلکه در کلیساها، تئاترها، پارک ها و دیگر مکان های فرهنگی نیز مشاهده نمایند.

  • دشواری های روادید عادی
پروسه نسبتا طولانی مدت دریافت روادید روسیه، بسیاری از گردشگران را از سفر به این کشور باز می دارد. اغلب گردشگران دوست دارند با خرید بلیت به کشور مورد نظر خود سفر کرده و دیگر به فکر رفتن به شرکت های توریستی، ارسال مدارک، پرداخت 
سفر ایرانیان بدون ویزا به روسیه - اسپوتنیک ایران
سفر ایرانیان بدون ویزا به روسیه
هزینه های نسبتا زیاد و پروسه های اداری نباشند. روسیه معتقد است که اگر سهولت در پروسه روادید گردشگران و تجار صورت گیرد، این کشور شاهد سیل عظیمی از افراد مشتاق بازدید کننده و فعال در روسیه خواهد بود. همین موضوع باعث شد تا به پدیده ای به نام ویزای الکترونیکی روسیه برای کشورهایی که بیشترین سفر به روسیه را داشته اند فراهم شود. جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از همین کشورها است.


  • فواید روادید الکترونیکی
این موضوع بیشتر به خاطر سهولت ورود گردشگران و تجار خارجی به خاک روسیه صورت گرفته است. بر اساس آمار، بسیاری از گردشگران خارجی کشوری را برای عظیمت انخاب می کنند که امکان تردد ساده تری داشته باشد. برای مثال در کشور ترکیه، اتباع ایرانی و یا روس نیاری به پر کردن فرم، ارسال فرم ها، رفت و آمد به کنسولگری و انتظار پاسخ برای دریافت روادید این کشور را ندارند و شما می توانید با خرید بلیت برای مدت مشخص در فرودگاه ویزای تاریخ محدود این کشور را دریافت نمائید. همین موضوع یکی از دلایلی است که روسیه را نیز به این فکر انداخته است تا پروسه دریافت روادید برای اتباع برخی از کشورهای خارجی را آسانتر کند. بدین ترتیب این موضوع می تواند گردشگران را تشویق به بازدید از دیگر شهرهای ناشناخته برای توریست ها نماید.

  • چه کشورهایی می توانند ویزای الکترونیکی دریافت کنند؟
سفیر ایران درمسکو: تهران آماده لغو کامل ویزا با روسیه است - اسپوتنیک ایران
سفیر ایران در مسکو: تهران آماده لغو کامل ویزا با روسیه است
کشور پهناور روسیه از هم از لحاظ گردشگری و هم از لحاظ تجارت و تحصیل یکی از کشورهای پیشرو بوده و قابلیت جذب گردشگران بیشتری را دارد. صنعت گردشگری روسیه تصمیم گرفته است که تا با این کار جلوه های دیگری از این سرزمین پهناور را به جهانیان نشان دهد.
شهروندان 18 کشور دنیا:الجزایر، بحرین،برونئی، هند، قطر، چین، کره شمالی، کویت، مراکش، مکزیک، امارات متحده عربی، عمان، عربستان سعودی، سنگاپور، تونس، ترکیه، ژاپن و جمهوری اسلامی ایران از 1 اوت سال جاری میلادی می توانند ویزای روسیه را به صورت الکترونیکی یعنی از طریق اینترنت و بدون نیاز به انجام مراحل پر دردسر سفارتی، درخواست از شرکت های توریستی، تهیه واچر، پرداخت هزینه های نسبتا زیاد و غیره تهیه نمایند.

  • این روادید در کجای روسیه اعتبار دارد؟
لازم به ذکر است که این روادید ابتدا تنها در فرودگاه و بندر "ولادی واستوک" سپس و در دیگر مناطق شرق دور روسیه قابل ارائه خواهند بود و فعلا فقط در این مناطق روسیه معتبر هستند.

  • چگونه برای ویزای الکترونیکی اقدام کنیم؟
برای این کار پس از برنامه ریزی و مشخص نمودن زمان مورد نظر، باید به سایت https://visa.kdmid.ru/ مراجعه کنید و زبان (Hints and help language) و کشور مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس این صفحه به زبان مورد نظر شما تغییر پیدا کرده و شما می توانید با در اختیار داشتن اسکن مدارک مورد نیاز و پر کردن فرم و ذخیره آن، برای دریافت ویزای خود اقدام کنید.
لازم به ذکر است که اتباع خارجی باید این فرم را از قبل از برنامه ریزی برای سفر تکمیل و ارسال نمایند چراکه مدت زمانی نیز صرف چک کردن اطلاعت آن خواهد شد و همچنین وزارت امور خارجه روسیه ممکن است از شما مدارک دیگری نیز که در لیست وجود ندارد درخواست کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала