ابوبکر بغدادی را می کشند و زنده می کنند

© AP Photo / Militant videoالبغدادی داعشی ها را به نگه داشتن موصل فرا خواند
البغدادی داعشی ها را به نگه داشتن موصل فرا خواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از انتشار خبر مرگ ابوبکر بغدادی، در بین نیروهای ائتلاف بین المللی اخباری راجع به زنده بودن او پخش شده است.

به گزارش اسپوتنیک، استیون تان سند ژنرال امریکایی امروز سه شنبه در این رابطه اظهار کرد که من واقعا بی اطلاعم. چند هفته پیش روس ها گفتند که در نتیجه حملات بمب افکن های روسیه، ابوبکر بغدادی منهدم شده است. اما پس از آن من خبرهایی درباره زنده بودن او دریافت کردند.

وی اظهار امیدواری کرد که سرکرده شبه نظامیان تروریستی داعش در هر صورت مرده باشد. با این حال به گفته ژنرال، اگر اینطور نباشد، به محض یافتنش، کشته خواهد شد. روز سه شنبه پرتال خبری «سومریه نیوز» چاپ عراق خبر داد که داعش به مرگ البغدادی اعتراف کرده است. به گفته نشریات عراق، گروهک تروریستی داعش گفته است که البغدادی کشته شده و به زودی نام جانشین او اعلام خواهد شد. جزئیات بیشتری درباره سرکرده گروهک منتشر نشده است.

پیشتر وزارت دفاع روسیه خبر داده بود که البغدادی در نتیجه حملات نیروهای هوایی روسیه در روز 28 مه در منطقه جنوب رقه منهدم شده است. نام واقعی وی ابراهیم عواد ابراهیم بدری بوده و اولین بار در جولای 2014 چهره خود را نشان داد. در آن زمان وی در شهر موصل که آن زمان تحت کنترل داعش قرار داشت از مسجد بیرون آمده و اعلام تشکیل خلافت اسلامی در خاور میانه را کرد. از همان زمان رسانه ها چندین مرتبه اطلاعاتی درباره نابودی وی منتشر کرده اند و هیچ بار تایید نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала